וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות של כ-4% במדדים בעקבות דו"חות סיטיגרופ

שירלי יום-טוב

15.10.2002 / 16:36

אמדוקס עולה ב-8% וצ'ק פוינט ומרקורי ב-5%; פריסייס מזנקת ב-19% ואלדין נופלת ב-19%

דו"חות טובים שעלו על תחזיות האנליסטים מצד קבוצת הבנקאות סיטיגרופ, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, בנק אוף אמריקה, ויצרנית הרכב ג'נרל מוטורוס, דוחפים בשעה זו את השווקים לעליות חדות זה היום הרביעי ברציפות. גם אינטל , שתספק היום לאחר המסחר את תוצאות הרבעון השלישי, נותנת את הטון היום במסחר במניות הטכנולוגיה. בשעה זו מזנקים המדדים בחדות, הנאסד"ק מוסיף 3.7% והדאו עולה ב-3.2%.

סיטיגרופ עלתה על תחזיות האנליסטים כשדיווחה על רווח נקי גבוה של 74 סנט - גבוה בסנט אחד מהתחזיות וב-12 סנט מהרבעון המקביל. החברה מסרה כי הכנסותיה עלו ב-10% ברבעון השלישי. גם ג'נרל מוטורס, יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, הציגה עלייה ברווחיה ועלתה בהרבה על תחזית הרווח הממוצעת בוול סטריט. חברת מוצרי הבריאות וההגיינה ג'ונסון&גונסון צפויה אף היא לדווח על עלייה ברווחים. כל השלוש הן מניות המרכיבות את מדד הדאו ג'ונס הממשיך לזנק היום.

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל, צפויה לדווח על הכנסות של 6.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 13 סנט למניה. אינטל הורידה את תחזיות הרבעון בתחילת ספטמבר להכנסות של 6.3-6.7 מיליארד דולר. הציפיות לשיפור מהרבעון השלישי לרביעי מתבססות על המחזוריות העונתית שמביאה עלייה במכירות בתקופת החגים ותחילת שנת הלימודים בארה"ב. התחזיות מייצגות דריכה במקום מבחינת ההכנסות, וצמיחה של 30% ברווח למניה. יחד עם זאת, עיקר העניין יימצא בתחזיות לרבעון הרביעי, החזק ביותר מכל רבעוני השנה עבור אינטל.

שווי השוק של אי.סי.טל עולה על זה של אי.סי.איי - החברה האם

בין המניות הישראליות נרשמת בשעה זו מגמה חיובית. המניות הכבדות רושמות עליות חדות. מניית אמדוקס עולה ב-8% למחיר של 7 דולרים וצ'ק פוינט מוסיפה 4.9% למחיר של 16 דולר. מרקורי עולה ב-5% למחיר של 21.7 דולר וטבע מוסיפה 1% למחיר של 67 דולר.

שלל הודעות חיוביות סיפקו היום מספר חברות ישראליות הנסחרות. חברת אי.סי.טל דיווחה על מספר הזמנות למוצרי ניטור הרשתות שבפיתוחה, בהיקף של "מיליוני דולרים רבים", כך לדברי החברה. מניית אי.סי.טל עולה כעת ב-8% למחיר של 7.5 ובכך עולה כעת שווי השוק של אי.סי.טל על שווי השוק של החברה האם אי.סי.איי. מניית האם עולה כעת ב-3% למחיר של 1.4 דולרים.

מניית לומניס מזנקת כעת ב-11% למחיר של 4.1 דולרים לאחר שהודיעה על אישור ה-FDA למערכת מבוססת לייזר לטיפול בבעיות רשתית העין. הזינוק במניה מביא את לומניס לשווי שוק של 150 מיליון דולר.

גיוון תביס את התחזיות

גיוון אימג'ינג הודיעה היום כי מכירות הרבעון השלישי צפויות לעלות על תחזיות האנליסטים שדיברו על הכנסות של 7.4 מיליון דולר. מניית החברה עולה כעת ב-4.5% למחיר של 9.3 דולר. ההכנסות ברבעון השלישי צפויות להציג צמיחה של 480% על הכנסות הרבעון המקביל. בהשוואה לרבעון הקודם מדובר על עליה של 2.8%. שווי השוק של החברה מסתכם בכ-235 מיליון דולר.

מניית נייס עולה כעת ב-7% למחיר של 7.2 דולרים על רקע החוזה עליו הודיעה החברה הבוקר. נייס תקים מערכת איסוף מודיעין תקשורתי במדינה זרה וסכום החוזה מסתכם ב-5 מיליון דולר. סכום זה הינו משמעותי ביותר, שכן חוזי החברה, שמכירותיה ב-2001 הסתכמו בכ-127 מיליון דולר, הינם בדרך כלל בהיקפים של מאות אלפי דולרים. נייס נסחרת לפי שווי שוק של 89 מיליון דולר- הנמוך ביותר מאז הונפקה ב-1996.

הודעה חיובית נוספת סיפקה היום חברת רדוור שהודיעה כי חברת בזק בינלאומי בחרה בפתרון ה-Peer Director שלה לניתוב התעבורה באינטרנט. שווי השוק של רדוור מסתכם ב-111 מיליון דולר, מניית החברה איבדה מתחילת השנה 48% ומחירה הנוכחי עומד על 6.7 דולרים. מניית החברה עולה כעת ב-1.5% למחיר של 6.8 דולרים.

עוד בולטות מניית פריסייס המזנקת ב-19% למחיר של 11.5 דולר ומניית אלדין שנופלת ב-19% למחיר של 86 סנט. צורן מוסיפה 11% למחיר של 11.9 דולר.

אלי הורביץ, מנכ"ל טבע לשעבר וכעת היו"ר של החברה וישראל מקוב, מנכ"ל החברה כיום פתחו היום את המסחר בבורסת הנאסד"ק. זאת על רקע אות ההוקרה שיקבל היום הורביץ על תרומתו ליחסים הכלכליים בין ארה"ב לישראל מטעם אגודת הידידות אמריקה-ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully