וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הכבלים משנות אסטרטגיה בשוק האינטרנט המהיר

ערן גבאי

15.10.2002 / 16:22

ירחיבו המאמץ לחיבור עסקים קטנים ולגיוס מנויי יס; בזק תגייס השנה פי שניים מנויים חדשים מהכבלים

הגידול במספר מנויי האינטרנט המהיר השנה עשוי להסתכם בכ-130 אלף - גבוה ביותר מ-50% מהתחזיות בראשית השנה. כמו כן, בזק צפויה לגייס בכל שנת 2002 כ-90-100 אלף מנויים חדשים בנוסף על כ-42 אלף מנויים שהיו לחברה בסוף 2001 - פי שניים ממספר המנויים החדשים שיגייסו השנה חברות הכבלים.

על פי רוב ההערכות בראשית השנה, הגידול בשוק יתחלק בין בזק (שעוד סבלה מבעיית עומסים ברשת האינטרנט המהיר שלה) לבין חברות הכבלים, ושבסך הכל יגדל השוק בכ-70-80 אלף לקוחות.

הגיוס של מנויי אינטרנט מהיר בחברות הכבלים גדל משמעותית ברבעון השלישי של השנה, ומספר מנויי הפס הרחב בכייבל מודם מתקרב היום ל-40 אלף.

אורי אלון, סמנכ"ל שיווק בערוצי זהב, מציין שלחברה קרוב ל-20 אלף מנויי אינטרנט מהיר, והיא מחברת כמה מאות לקוחות ביום - בקצבי גיוס חודשיים של כ-5,000-6,000 מנויים.

שלומי אשכנזי, סמנכ"ל שיווק ומכירות במתב, מציין שלמתב כ-14 אלף מנויים, וקצב הגיוס הוכפל בחודש וחצי האחרונים.

תבל מהווה נעלם גדול יותר, והיא החלה לספק את השירות שלושה חודשים אחרי ערוצי זהב ומתב, אך ההערכות הן שלחברה היום כ-6,000 מנויי אינטרנט מהיר.

בזק, שנהנית מכך שהיא הקדימה את השוק בכשנה, נהנתה אף היא מתחילת התחרות ומהקמפיינים השיווקיים של הכבלים, שהגדילו את השוק בכללותו, והיא גייסה עד כה כ-80 אלף מנויים חדשים השנה לשירות ה-ADSL. הזינוק בצמיחה בקצבי הגיוס של בזק הופיע עם ראשית התחרות בשוק, החל מחודש אפריל השנה.

הן בזק והן הכבלים מחברים בעיקר משקי בית לשירות האינטרנט המהיר. חברות הכבלים מתחילות בימים אלה לעשות צעדים ראשונים בחיבור עסקים קטנים לשירות. כיום, רק כ-5%-8% מסך המנויים של הכבלים מוגדרים כמנויים עסקיים, ובכוונת החברות להגדיל כבר בחודשים הקרובים את המאמץ להתחרות בבזק בשוק העסקים הקטנים. ה-ADSL נחשב לשירות טוב יותר עבור העסקים הקטנים. לגבי שוק העסקים הגדולים, מדברים בחברות הכבלים במונחים של שנת 2003, כשגם בזק נתקלת בקשיים מסוימים ברישות העסקים הגדולים.

חברות הכבלים חיברו ברוב המוחלט מנויים המחוברים גם לשירות הטלוויזיה הרב ערוצית שלהן, וגבו סכום נוסף ממנויים שהתחברו רק לשירות האינטרנט המהיר. בקרוב הן מתכוונות לשנות את האסטרטגיה השיווקית שלהן ולהתמקד גם בפלח המנויים שאינו מחובר לשירות הטלוויזיה שלהן, כפוטנציאל להעברת לקוחות YES לחברות הכבלים בעתיד.

הגידול המהיר בשירותי האינטרנט המהיר מצליח למתן את השחיקה בהכנסות בזק משירותי תקשורת רגילה. לבזק יש כיום קרוב ל-120 אלף מנויי אינטרנט מהיר, וההכנסות שלה משירותי האינטרנט המהיר ברבעון השלישי עשויים לחצות את רף 30 מיליון שקל.

מתב הצהירה בדו"חות הרבעון השני ששירות האינטרנט המהיר שלה הפסיד ברבעון כ-2 מיליון שקל. ההערכה היא שבערוצי זהב נרשם הפסד דומה, ושהשירות יעבור לרווח הרבעון, בשתי החברות.

כ-40 אלף מנויי האינטרנט המהיר של הכבלים משלמים כ-100-120 שקל בממוצע עבור השירות, ומעניקים לחברות הכנסה חודשית כוללת של 4-5 מיליון שקל, או 12-15 מיליון שקל ברבעון, שהם כ-3% מסך מחזורי החברות.

מסע השיווק לשירותי האינטרנט המהיר בכבלים, שהתקיים בחודשים האחרונים, הצליח להגדיל, כאמור, בצורה משמעותית את קצבי הגיוס של הכבלים כמו גם של בזק. כעת, עם סיומו, מעריכים גורמים כי צפויה דעיכה קלה בקצבי הגיוס בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully