וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של אפריקה: בנק רוסי שיגר מכתב אזהרה לאפי פיתוח

30.3.2016 / 9:43

בנק רוסי שיגר מכתב התראה שבו הוא מביע חשש כי שתי חברות בת של אפי פיתוח לא יפרעו את ההלוואות שהוא העניק להן לטובת פיתוח פרויקטים ברוסיה. הבנק מאיים לדרוש פירעון מיידי של ההלוואות בתוך 30 יום. אתמול דיווחה אפריקה על הפסד עתק של 1.75 מיליארד ש' ב-2015

לב לבייב. GettyImages
לב לבייב/GettyImages

אפריקה ישראל ( 169.7 -5.93% ) מדווחת היום (ד') כי הבנק הרוסי VTB שיגר מכתב התראה שבו הוא מביע חשש כי שתי חברות בת של אפי פיתוח, החברה בת של אפריקה ישראל, לא יפרעו את ההלוואות שהוא העניק להן לצורך פיתוח שתי פרויקטים ברוסיה. מניית אפריקה צונחת בחדות לאחר ההודעה.

ע"פ הודעת הבנק, הוא הגיע למסקנה שחלה הרעה מהותית במצבן הפיננסי של שתי הלוות וכי קיימות נסיבות נוספות כך שהתחייבויותיהן של הלוות ע"פ הסכמי המימון לא יסולקו במועדיהן. הבנק מציע לנקוט בפעולות שמטרתן להסיר את ההשלכות השליליות האפשריות מהנסיבות האמורות בתוך 30 יום. הבנק מזהיר כי הוא עלול לממש את זכויותיו ע"פ הסכמי המימון כדי לדרוש את פירעון ההלוואות.

נכון לסוף דצמבר 2015 יתרת ההלוואה שלקחו החברות לטובת פרויקט אפימול עמדה על 415.8 מיליון דולר. יתרה ההלוואה שהועמדה לטובת פרויקט אוזרקובסקיה 3, עומדת על כ-193 מיליון דולר.

אתמול פרסמה קבוצת אפריקה את תוצאותיה ל-2015, ודיווחה על הפסד עתק של 1.752 מיליארד שקל והפסד של 1.576 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. בנוסף, לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully