וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק לביהמ"ש בנושא הקרקעות: כבר שילמנו יותר מ-15 מיליארד שקל עבור נכסים ובכללם הקרקעות

ערן גבאי

15.10.2002 / 16:44

החברה טוענת שתביעת המדינה מופרכת ומבקשת כי תידחה על הסף, או שהמדינה תתקנה; בזק: אין בהגשת כתב ההגנה בכדי לעצור הנסיונות להגיע לפשרה



בזק הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בירושלים כתב הגנה מטעמה במחלוקת הקרקעות מול המדינה. בכתב ההגנה טוענת בזק, באמצעות עורכי דינה זאב הרטבי, דוד בסון וגלעד הס, כי ראוי שהתביעה תידחה על הסף הן מטעמים ענייניים והן מטעמים פרוצדורליים. "תביעה זו מוטב לה שלא היתה באה לעולם", אומרת בזק. "התביעה רצופה פגמים וליקויים, ואולם, וזה העיקר, התביעה מופרכת גם לגופה".



המדינה טענה נגד בזק טענות הנוגעות לזכויות החברה על הקרקעות, שהוקנו לה על ידי המדינה לצורך פעילותה. בזק הדגישה בטענותיה שהמדינה היא זו שקיפחה את בזק ופגעה שלא כדין בזכויותיה. לגבי בקשת המדינה מבית המשפט להורות על פינוי חלק מהקרקעות שבמחלוקת, טענה בזק כי דרישה זו אינה יכולה אפילו להתברר בשל חוסר סמכות של ביהמ"ש המחוזי לדון בבקשה מסוג זה.



עמדתה העקרונית של בזק היא שלחברה זכויות בעלות על הקרקעות, או לכל הפחות זכויות של חכירה לדורות מהוונת בתנאי בעלות. בזק מתייחסת בטענותיה הן לקרקעות שהתקבלו מהמדינה בחכירה, והן לקרקעות שהתקבלו במעמד משפטי של "שכירות מתחדשת".



בזק מפרשת את זכויותיה על הקרקע ואומרת כי היא רשאית לנצל את הקרקע לפי ראות עיניה לכל דבר ועניין, ולכל סוג של פעילות עסקית או אחרת שהחברה עוסקת בה. בזק מדגישה כי התמורה עליה סוכם כבר שולמה למדינה, וכי החברה שילמה עד היום למדינה יותר מ-15 מיליארד שקל עבור נכסי החברה ובהם הקרקעות.



בבזק מציינים עוד, כי מאז הפיכתה לחברה עסקית, מחובתה לנצל באופן מרבי את נכסיה ומשאביה לטובת בעלי מניות, ששילמו ממון רב עבור מניות של חברה עסקית ולא של יחידת סמך ממשלתית, כפי שניתן היה להבין מתביעת המדינה. בזק מבקשת שהתביעה תידחה על הסף או שבית המשפט יורה למדינה לתקן את התביעה ולהבהיר אותה כתוצאה מפגמים משפטיים שבה. בבזק מדגישים כי אין בהגשת כתב ההגנה בכדי להעיד על עצירת הנסיונות להגיע לפשרה בין הצדדים, בהם חלה לאחרונה התקדמות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully