וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנס יין יצא סוד: ביהמ"ש אסר על היינן פיטר שטרן לעבור מיקבי רמת הגולן לכרמל מזרחי

אמיר הלמר

15.10.2002 / 17:28

ביהמ"ש: "רשאי אדם למחול על זכותו לחופש העיסוק, ומקום שהמחילה נעשתה מרצון חופשי ראוי להעדיף את עקרון כיבוד החוזים"



שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, הוציא לבקשת יקבי רמת הגולן צו המונע מהיינן פיטר שטרן לעבוד עם יקבי כרמל מזרחי, לאחר שעבד במשך שנים עם יקבי רמת הגולן. זאת, עקב סעיף הגבלת עיסוק, שהיה קיים בהסכם ההעסקה בינו לבין יקבי רמת הגולן.



חברת יקבי רמת הגולן טענה בבקשה לצו המניעה כי שטרן, יינן מומחה העוסק במתן ייעוץ ליקבים שונים ברחבי העולם, הועסק על ידה מאז 1983 במתן שירותי ייעוץ בכל הקשור לדרכי ייצור היין, בחירת זני ענבים, דרכי עיבודם והדרך להפקת יין איכותי. עוד נטען כי בהתאם להסכם הייעוץ הגיע שטרן ליקב שלוש פעמים בשנה לביקור של כשבוע ימים, ותמורת זאת קיבל מיקבי רמת הגולן סכום של 3,700 דולר לחודש בצירוף הוצאות הנסיעה.



לטענת יקבי רמת הגולן, בהסכם בין הצדדים נקבע כי שטרן לא יתקשר עם יקב אחר במשך שנתיים מיום סיום ההסכם. ההסכם בין שטרן לבין יקבי רמת הגולן הסתיים בינואר 2002 לאחר שנודע לה כי שטרן התקשר בהסכם ייעוץ עם יקבי כרמל מזרחי.



בהחלטתו, דחה השופט את טענות יקבי כרמל מזרחי ושטרן כי האחרון כלל לא נחשף לסודות המסחריים של יקבי רמת הגולן. לגישת השופט, שטרן היה שותף ליצירת סודותיה המקצועיים של יקבי רמת הגולן ותרם לה מניסיונו וכשרונו.



השופט דחה את טענת שטרן כי צו מניעה יפגע בחופש העיסוק שלו, וקובע: "מקום הכבוד של חופש העיסוק בכותל המזרחי של החקיקה אינו שנוי במחלוקת, שהרי שוריין בחוק יסוד. עם זאת, רשאי אדם למחול על זכותו, ומקום שהמחילה נעשתה מרצון חופשי ובתמורה, ללא ניצול יחסי מרות או תלות, וההגבלה על חופש העיסוק סבירה ואינה פוגעת בתקנת הציבור, ראוי להעדיף על עקרון חופש היסוד את עקרון כיבוד החוזים ולמנוע שימוש לרעה בחופש העיסוק".



השופט זפט קובע כי הואיל ושטרן הוא מומחה בינלאומי מדרגה ראשונה הרי השוק הבינלאומי הוא שמהווה כר לפעילותו, ולפיכך הגבלת עיסוקו בתחומי מדינת ישראל הקטנה אינה ראויה להיחשב כהגבלה בלתי סבירה מבחינת ההיקף הטריטוריאלי של ההגבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully