וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות בכל המגזרים; בורסת פאריס זינקה ב-7%

יהודה שויצר

15.10.2002 / 18:33

מדד FTSE בלונדון עלה ב-5% לשיא של חודש; פיליפס אלקטרוניקס ההולנדית זינקה ב-13%; מובילקום המשיכה את המגמה החיובית ועלתה ב-30% נוספים



עליות שערים חדות חתמו את יום המסחר בבורסות אירופה על רקע דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי שפירסמו חברות בוול סטריט ובאירופה והאווירה החיובית בבורסות ארה"ב. האווירה החיובית שרתה בכל המגזרים, כשאת ההובלה נטלו מניות הטכנולוגיה - ובראשן פיליפס שנסקה לאחר שצימצמה את הפסדיה וחזתה שתסיים את 2003 ברווח תפעולי - ומניות ענקיות הפיננסים. מדד FTSE בלונדון עלה ב-5% לשיא של חודש; מדד ה-CAC הפריסאי רשם עלייה חדה של 7%.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת עלתה בחודש אוגוסט בשיעור נמוך מהצפוי - אות נוסף להאטת הצמיחה במשק השלישי בגודלו באירופה. התפוקה עלתה ב-0.3% בהשוואה ליולי, בו ירדה על פי הנתונים המעודכנים ב-0.8%. התחזיות צפו עלייה של 0.6%.



פיליפס אלקטרוניקס ההולנדית זינקה ב-13% לאחר שחזתה שתרשום רווח תפעולי בשנת 2003 וצימצמה את הפסדיה ברבעון השלישי בלמעלה ממחצית. פיליפס דיווחה על הפסד נקי של 330 מיליון יורו, בעקבות מחיקת ערך השקעות בגובה 387 מיליון יורו, בהשוואה להפסד של 736 מיליון יורו בתקופה המקבילה.



בעקבות פיליפס התחזקו חברות השבבים האירופיות: ST הצרפתית, חברת השבבים הגדולה באירופה, נסקה ב-17%; אינפיניון, חברת השבבים השנייה באירופה, רשמה עלייה של 8%.



מנגד, נפלו מניות ARM הולדינגס הבריטית ב-4%. מפתחת השבבים הבריטית, שמנייתה נפלה ב-75% לפני שבועיים בעקבות אזהרת רווח קשה, הודיעה על פיטורי 10% מסגל העובדים לאחר שרווחיה ברבעון השלישי נפלו ב-38%.



חברת הטלקום הגרמנית מובילקום המשיכה את המגמה החיובית ועלתה ב-30% נוספים. אתמול זינקה מניית החברה ב-38% לאחר שזכתה בדחייה של שבועיים לתשלום חובותיה. החברה, שחייבת 4.7 מיליארד דולר לנושיה, תיאלץ כעת למצוא מימון להשבת החוב עד ל-31 באוקטובר.



ויוונדי-יוניברסל עלתה ב-10% בעקבות דיווח עיתונאי שהופיע ב"לה טריביון". העיתון טען שוודאפון הבריטית יצרה מגע עם משפחת ברונפמן היהודית במטרה לרכוש את חלקה בחברת המדיה השנייה בגודלה בעולם. משפחת ברונפמן מחזיקה ב-4.8% ממניות החברה. לדברי העיתון, אפשר שוודאפון תנסה לרכוש את החברה כולה על מנת להשתלט על חטיבת הסלולר שלה.



מכירות כלי הרכב במערב אירופה עלו בספטמבר ב-0.9%. BMW היתה הנהנית הגדולה עם עלייה של 28%, בעוד יצרניות רכבי המותרות משיגות נתח שוק מחברות הייצור ההמוני. פורד האמריקאית סבלה מהנפילה הקשה ביותר - 5.8%. דיימלר קרייזלר, יצרנית רכבי המותרות הגדולה בעולם, וחטיבת אאודי של פולקסווגן נהנו גם הן מעלייה במכירות. ב.מ.וו ודיימלר עולות ב-5% ו-4.6%, בהתאמה. פולקסווגן עולה ב-4.3%.



פיאט, המצויה בקשיים ומתכננת לפטר 8,100 עובדים, רשמה ירידה של 3.4% במכירות עם הנפילה בביקוש לדגמי הפונטו והסטילו. חטיבת הרכב של פיאט רשמה הפסד בשבע משמונה השנים האחרונות. מנייתה ירדה ב-0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully