וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן התפטר מתפקידו

31.3.2016 / 13:59

קינן הודיע על התפטרות בתום שישה חדשים מהיום ולאחר 38 שנות עבודה ויותר משבע שנים של כהונה כמנכ"ל

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, בכנס ישראל לאחריות תאגידית, אוקטובר 2010. אורי לנץ
ציון קינן/אורי לנץ

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, נתן היום בצהריים לדירקטוריון הבנק הודעה מוקדמת על סיום כהונתו בבנק בתום שישה חודשים מהיום, לאחר 38 שנות עבודה בבנק, מתוכן שבע שנים כמנכ"ל. עד למועד זה ימשיך קינן לכהן כמנכ"ל פעיל. קינן נימק את פרישתו ברצונו לפנות לאתגרים עסקיים חדשים בארץ ובחו"ל, לאחר שנים רבות של עשייה למען הבנק. הוא הוסיף, כי ימשיך לסייע לבנק הפועלים גם בעתיד בכל נושא ועניין שאליו יתבקש.

קינן החל את דרכו בבנק הפועלים בתפקיד זוטר, ובמשך השנים מילא שורה של תפקידים מגוונים שסייעו לו להכיר היטב את מערכת הבנקאות בכלל ואת בנק הפועלים בפרט, ובהם: מנהל בית הספר להדרכה בנקאית, מנהל אגף משאבי אנוש, מנהל אזור הדרום, מנהל אגף בנקאות קמעונאית, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת משאבי אנוש ולוגיסטיקה, הממונה על החטיבה הקמעונאית, מ"מ מנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית ועוד.

ציון קינן מסר היום: "במשך 38 שנים באתי בכל בוקר לבנק הפועלים בתחושה של שליחות וגאווה, ואמשיך לעשות זאת גם בחצי השנה הקרובה, עד לסיום תפקידי. השגת היעדים האסטרטגיים והתוצאות הכספיות, שהגיעו לשיא בשנה האחרונה, ממצבות אותנו כמוסד הפיננסי המוביל בישראל ומשקפות את המאמץ הקבוצתי של נבחרת המנהלים והעובדים הטובה ביותר בארץ, שבלעדיה הבנק לא היה מגיע להישגים אלה. אני אמשיך ללוות את הבנק ככל שיידרש בכל עת.

הבנק היה לביתי השני, ועם הגיעי לגיל 60, אחרי 38 שנות עבודה בבנק, החלטתי שזה הזמן לפנות לאתגרים עסקיים חדשים, לאחר שהשלמתי את תוכנית הארגון מחדש של הבנק, ששמה אותו בעמדת זינוק מצוינת להתמודדות עם אתגרי העתיד.

אני רוצה להודות לבעלת השליטה, שרי אריסון, על החזון והאמונה שעומדים בבסיס הצלחת הבנק ועל תמיכתה והאמון שנתנה בי. לאפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל קבוצת אריסון, על ההובלה והגיבוי מול כל האתגרים, ולדירקטוריון בראשות יאיר סרוסי, על התמיכה ושיתוף הפעולה לאורך כל הדרך. אני רוצה גם להודות לחבריי להנהלה, שבזכותם הבנק נמצא במקום הראוי לו – כמוביל הבלתי מעורער של המערכת הבנקאית. ואחרונים חביבים, אני מבקש להודות לעובדות והעובדים המסורים והנפלאים של הבנק, שהם סוד כוחו, והצלחתו נזקפת לזכותם. עוד עבודה רבה לפנינו ועוד תגיע העת להיפרד, אבל תמיד אשאר חלק ממשפחת בנק הפועלים ואני אסיר תודה לכל מי שלקח איתי חלק במסע הארוך, המאתגר והמוצלח שעשיתי".

יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, מסר בתגובה: "אני וחבריי לדירקטוריון קיבלנו בצער את הודעת ההתפטרות של ציון, ואולם אנו מכבדים את בקשתו. בששת החודשים הקרובים ימשיך ציון לכהן כמנכ"ל פעיל ואני בטוח שיעשה עבודה מצוינת ומקצועית כפי שעשה עד היום.

מקבוצת אריסון נמסר בתגובה: "אנו מודים לציון קינן על 38 שנות עשייה מרשימה בבנק הפועלים, מתוכן שבע שנים בהן הוביל כמנכ"ל את הבנק להישגים מצוינים ולמוביל בתחומו, בזכות מהלכים עסקיים ואסטרטגיים ארוכי טווח. אנו בטוחים כי דירקטוריון הבנק, ההנהלה והעובדים ימשיכו להצעיד את בנק הפועלים להמשך שגשוג וצמיחה בישראל ובעולם".

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים: "אני מעריכה ומוקירה את תרומתו ופועלו של ציון קינן כמנכ"ל בנק הפועלים, ומודה לו על המנהיגות, המקצוענות והעשייה הענפה. בשנותיו כמנכ"ל, ניווט ציון בתבונה את הנהלת ועובדי הבנק. צר לי על החלטתו לפרוש מתפקידו, אך הוא תמיד יהיה חלק ממשפחת בנק הפועלים. אני מאחלת לציון הצלחה רבה ומודה לו מקרב לב".

  • עוד באותו נושא:
  • ציון קינן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully