וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר הגשת שתי תביעות ייצוגיות נגד מינהל מקרקעי ישראל בסך של כ-100 מיליון שקל

אסף ברגרפרוינד

15.10.2002 / 19:25

בבקשות נטען כי המינהל הטעה עשרות אלפי אזרחים שהשתתפו במבצעי ההיוון שערך ב-1995-1996, בנוגע לשיעורי הריבית שאותם נדרשו לשלם עבור פריסת תשלומי החכירה



בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אתמול שתי בקשות לאישור תביעות ייצוגיות נגד מינהל מקרקעי ישראל המוערכות ב-100 מיליון שקל. בבקשות נטען כי המינהל הטעה עשרות אלפי אזרחים שהשתתפו במבצעי ההיוון שהוא ערך בשנים 1995-1996. ההטעיה נגעה לשיעורי הריבית שאותם נדרשו חוכרי הקרקעות לשלם עבור פריסת תשלומי החכירה.



על פי הנטען, המינהל הציג את תשלומי הריבית למשתתפים במבצע כאטרקטיוויים, בעוד שבפועל גבה מהמשתתפים ריבית בשיעורים גבוהים בהרבה מהמקובל. החלטתה של השופטת אסתר חיות לאשר התביעות כייצוגיות התקבלה לאחר 6 שנים של התדיינות משפטית בערכאות שונות בין המינהל לבין מגישי התובענות, שיוצגו על ידי עורכי הדין דורון לוי וכרמל מיכאלי ממשרד עמית פולק מטלון ושות'.



הרקע להגשת התובענות הייצוגיות היה מבצעי ההיוון שערך מינהל מקרקעי ישראל בשנים 1995-1996. המבצעים יועדו לחוכרים של דירות ושל בתים צמודי קרקע שבנויים על אדמה השייכת למינהל. המינהל הציע לאותם חוכרים לשלם את דמי החכירה השנתיים בשיעור מופחת, במידה שישלמו מראש את כל סכום החכירה. כחלק מהמבצע איפשר המינהל לפרוס את התשלומים תמורת תשלום ריבית. בשתי התובענות הייצוגיות שהוגשו נגד המינהל נטען כי ציבור החוכרים הוטעה בכל הנוגע לשיעורים ואופן חישוב הריבית שנגבתה מהמשתתפים במבצע.



השופטת חיות קיבלה את טענות מגישי התובענות וקבעה כי עסקות היוון הן עסקות מסחריות, ולפיכך היה על המינהל, כגוף מסחרי ורשות ציבורית, לפרוס בפני ציבור המשתתפים במבצע את כל המידע בנוגע לתשלומי הריבית. השופטת דחתה את טענת המינהל כי חוק הגנת הצרכן לא חל עליו, וקבעה כי המינהל הטעה את המשתתפים במבצע. השופטת חייבה את המינהל בתשלום הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully