וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתם: משרד התשתיות יכול לפנות את פי גלילות בתוך 7-9 חודשים

עמירם כהן

15.10.2002 / 20:01

הגז יפוזר ב-6 אתרים על מנת להקטין הסיכון מפיגוע או דליקה; רשימת האתרים סוכמה; כיום מחזיקות חברות הגז באתר כ-15% מהכמות שהיתה בעת הפיגוע במאי 2002



משרד התשתיות הודיע היום (שלישי), כי שר התשתיות אפי איתם וחברות הגז הפועלות במתחם פי גלילות ברמת השרון, פזגז ואמישראגז, הסכימו על שישה אתרים חלופיים שאליהם יועתקו צוברי הגז מפי גלילות.



האתרים הם: רנתיס שבגדה המערבית, חלץ, יסודות, ראשון לציון (אתר השפד"ן), אשקלון (אתר קצא"א) ואשדוד. נבדקת גם אפשרות להקים אתר שביעי באזור טול כרם. שני האתרים שמעבר לקו הירוק אמורים לשרת בעיקר את הפלשתינאים והמתנחלים, והקמתם תתואם עם המינהל האזרחי. ההחלטה על האתרים טעונה עדיים אישור מרשויות התכנון הארציות.



לדברי איתם, בבסיס התוכנית עומד העיקרון, שיש לפזר את הגז באתרים רבים ככל האפשר ובכל אתר להחזיק כמויות קטנות בלבד, ובכך להקטין את הסיכונים הבטיחותיים והביטחוניים מהתלקחות ומפיגועים.



אף שהממשלה החליטה לפנות את הגז מפי גלילות עד יולי 2002, העריך איתם כי ביכולתו של משרד התשתיות להשלים את כל ההסדרים ולפנות את האתר בתוך שבעה עד תשעה חודשים. כיום מחזיקות חברות הגז באתר פי גלילות כ-15% בלבד מהכמות בעת הפיגוע במכלית הסולר במאי 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully