וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח לקרניבל של מיקי אריסון: צופה כי רווחיה ברבעון הרביעי יהיו נמוכים מהתחזיות

יהודה שויצר

15.10.2002 / 21:23

להערכת החברה, שינוי בתנועת המטיילים בעולם בשילוב עם סופות ההוריקן המשתוללות וסופות טרופיות אחרות יובילו לשחיקה של סנט אחד למניה ברווחיה ברבעון



אזהרת רווח לחברת השיט קרניבל (סימול CCL) שבבעלות מיקי אריסון. להערכת החברה, שינוי בתנועת המטיילים בעולם בשילוב עם סופות ההוריקן המשתוללות וסופות טרופיות אחרות, יובילו לשחיקה של סנט אחד למניה ברווחיה ברבעון הנוכחי.



קרניבל, כחברות רבות בענף התיירות, חווה שחיקה בהכנסות כבר יותר משנה בעקבות מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. למרות השחיקה הצפויה ברווח, החברה מעריכה כי תעמוד בתחזית התשואה פר נוסע (ההכנסה של החברה מכל לקוח), לעלייה של 1% עד ל-3% ביחס לתקופה המקבילה ב-2001.



על פי הערכות האנליסטים, קרניבל תרשום רווח של 28-33 סנט למניה, כשממוצע התחזיות עומד על 30 סנט למניה. ברבעון הרביעי בשנה שעברה הרוויחה החברה 20 סנט למניה.



קרניבל נמצאת כבר תקופה ארוכה במאבק עם רויאל קריביאן שבבעלות האחים עופר, על רכישת חברת שיט התענוגות P&O פרינסס. אחד המכשולים בדרך לרכישה הוסר לאחרונה עת רשויות ההגבלים עסקיים בארה"ב ובאירופה מסרו כי לא יתנגדו למיזוג אפשרי של P&O עם כל אחת מהחברות.



לאחרונה דווח כי חברת שיט התענוגות הבריטית P&O פרינסס, שהנהלתה נעתרה בחיוב למיזוג עם רויאל קריביאן, השיבה בדחייה לבקשתה של קרניבל לפתוח בשיחות על רכישה אפשרית. קרניבל הגישה לפני מספר חודשים הצעת רכש עוינת לפרינסס, ובכך החל קרב ענקים על רכישת החברה בין משפחת עופר לאריסון.



P&O פרינסס דחתה בקביעות את נסיונות החיזור של קרניבל לטובת מיזוג במחיר השוק עם רויאל קריביאן. "תחת תנאי ההסכם עם רויאל קריביאן, איננו יכולים להיפגש עימכם", הודיעה החברה לראשי קרניבל לפני מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully