וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שמר על רמה הגבוה ביחס לין: נסחר ב-124.75 ין

יהודה שויצר

15.10.2002 / 22:22

לעומת היורו התחזק המטבע האמריקאי לשער של 98.07 סנט, בהשוואה ל-98.74 סנט אתמול; עליות השערים החדות במדדי וול סטריט ורצף הדו"חות הרבעוניים המעודדים הובילו לעלייתו



הדולר שמר על רמתו הגבוהה מהבוקר לאור עליות השערים החדות במדדי וול סטריט ורצף הדו"חות הרבעוניים המעודדים. כנגד הין נסחר הדולר ב-124.75 ין, רמתו הגבוהה ביותר מאז ה-14 ביוני 2002, בהשוואה ל-124.32 ין אתמול. כנגד היורו התחזק המטבע האמריקאי לשער של 98.07 סנט, בהשוואה ל-98.74 סנט אתמול.



ענקיות המגזר הפיננסי בארה"ב, לרבות סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה וחברת המשכנתאות פאני מיי, דיווחו על רווח גבוה מן התחזיות ברבעון השלישי. גם ג'ונסון אנד ג'ונסון וג'נרל מוטורס הצליחו לעלות על התחזיות, וסייעו להחדיר במשקיעים תחושה ששוק המניות האמריקאי סובל מתמחור חסר. הדו"חות המעודדים של חברות אלה שלחו את מדד הדאו ג'ונס לעלייה חדה של 4.8%. הנאסד"ק זינק ב-5.1%.



עם זאת, העלייה בשער הדולר עלולה להיות מוגבלת לנוכח חולשת נתוני המקרו שמשדר המשק האמריקאי. המלאי העסקי בבתי החרושת, מחסני הסיטונאים והחנויות בארה"ב ירד באורח בלתי צפוי באוגוסט בשל חשש החברות מפני התאוששות כלכלית איטית, שלא תצדיק אגירת מלאים. המלאי התכווץ ב-0.1%, לראשונה מאז אפריל.



תחזיות הכלכלנים עמדו על עלייה של 0.1%, לאחר שביולי עלו רמות המלאי ב-0.4%. המכירות של בתי העסק בארה"ב עלו ב-0.2% לאחר שזינקו ב-1.3% ביולי.



היחס בין המלאי למכירות, המשמש כאמת מידה לזמן בו שוהות הסחורות על מדפי הקמעונאים, הצטמק לשפל היסטורי של 1.34 חודשים, בהשוואה ל-1.35 חודשים ביולי. משמעותו האפשרית של נתון זה היא שבתי החרושת ייאלצו להגביר את קצב הייצור חרף החשש מקצבה האיטי של ההתאוששות הכלכלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully