וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיטיגרופ, GM ואינטל שלחו את הדאו ג'ונס לעלייה של 4.8%

יהודה שויצר

15.10.2002 / 22:18

אינטל קפצה ב-9.4% ושלחה את מדד המוליכים למחצה לעלייה זהה בתום המסחר; סיטיגרופ הוסיפה 12.5% לאחר שעלתה על התחזיות; מיקרוסופט עלתה ב-6%



פתיחה מוצלחת במיוחד של עונת הדו"חות לרבעון השלישי שלחה את המדדים בוול סטריט ליום נוסף של עליות חדות. את העליות הובילו ענקית הפיננסים הגדולה בארה"ב, סיטיגרופ, ויצרנית הרכב ג'נרל מוטורס שפירסמו דו"חות טובים מהצפוי ושלחו את מדד הדאו ג'ונס לעלייה של 4.8%, העלייה השביעית בעוצמתה בהיסטוריה של המדד מבחינת נקודות. אינטל קפצה ב-9.4% ושלחה את מדד המוליכים למחצה לעלייה זהה בתום המסחר.



בחזית המקרו: המלאי העסקי בבתי החרושת, מחסני הסיטונאים והחנויות בארה"ב ירד באורח בלתי צפוי בחודש אוגוסט בשל חשש החברות מפני התאוששות כלכלית איטית שלא תצדיק אגירת מלאים. המלאי התכווץ ב-0.1%, לראשונה מאז חודש אפריל. תחזיות הכלכלנים צפו עלייה של 0.1%, לאחר שבחודש יולי עלו רמות המלאי ב-0.4%. המכירות של בתי העסק בארה"ב עלו ב-0.2% לאחר שזינקו ב-1.3% ביולי.



עלייה של 12.6% נרשמה במניית סיטיגרופ לאחר שדיווחה על גידול של 23% ברווחי הרבעון השלישי. ההצלחה נזקפה לחטיבת הבנקאות הקמעונית, אשר קיזזה תחומים בעייתיים כמו בנקאות השקעות ותחום ההלוואות המסחריות. הצלחה נרשמה גם לבנק אוף אמריקה ברבעון השלישי, עם זינוק של 166% ברווח שעלה על התחזיות.



בעקבות סיטיגרופ עלתה המתחרה ג'יי.פי מורגן ב-10% ; בנק אוף אמריקה (סימול BAC), אשר שילש את רווחיו ברבעון, עלה ב-5%.



ג'נרל מוטורס , ענקית תעשיית הרכב, עלתה ב-10.3% לאחר שדיווחה על רווח של 696 מיליון דולר ברבעון השלישי, לפני הוצאות חד פעמיות. הכנסות החברה עלו ב-2.6% ל-43.6 מיליארד דולר. מתחרתה פורד רשמה עלייה של 12%.



בתחום הטכנולוגיה נרשמה מגמה חיובית: אינטל , הצפויה לדווח היום על תוצאותיה הרבעוניות אחרי הסגירה, עלתה ב-9.4%. ענקית הטכנולוגיה, המתמחה בייצור שבבים למחשבים אישיים, צפויה לדווח על תוצאות בהתאם לתחזיות המונמכות שמסרה בתחילת ספטמבר. עיקר העניין יימצא בתחזיות לרבעון הרביעי, החזק ביותר מכל רבעוני השנה עבור אינטל. מדד מניות השבבים עלה ב-9.4%.



מיקרוסופט עלתה ב-6% לאחר שגולדמן סאקס אמר כי ענקית התוכנה צפויה לעמוד בתחזיות לרבעון או לעלות עליהן מעט. מיקרוסופט תפרסם את תוצאותיה ביום חמישי אחרי הסגירה.



יצרנית טכנולוגיית האלחוט קואלקום (סימול QCOM) עלתה היום בשיעור חד של 8% לאחר דו"ח שהצביע על צמיחה גבוהה במספר מנויי הסלולר הסינים המשתמשים בטכנולוגיית CDMA. קואלקום, המחזיקה על זכויות פטנט על טכנולוגיית ה-CDMA, עלתה לאחר שצ'יינה יוניקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, דיווחה כי מיליון מנויים חדשים הצטרפו לרשתות ה-CDMA שלה בחודש האחרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully