וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד עו"ד: עקץ רוכשי דירות ב-22 מיליון שקל

חן מענית

5.4.2016 / 19:26

עו"ד סיני דיבון בתגובה: "התובעים נכנסו להתקשרות שלא הצליחה, אבל אין פה חלילה מעילה בנאמנות או בכספים"

משפט - אילוסטרציה. מערכת וואלה!
משפט - אילוסטרציה/מערכת וואלה!

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (ג') תביעה בסך כ-22 מיליון שקל נגד עורך הדין הירושלמי סיני דיבון, יזם הנדל"ן אברהם ביאליסטוצקי והקבלן הירושלמי ישראל ברנט.

התובעים, 4 יהודים אמריקאים - ג'רום כהנא, שמואל פנט, יחזקאל כהנא ואולגה ליפשיץ - מעלים בתביעתם טענות קשות נגד הנתבעים, ובעיקר נגד עו"ד דיבון, ובהן טענות בדבר תרמית, גזל, הפרת חובת נאמנות, רשלנות והפרת חוזה.

דיבון טרם הגיש כתב הגנה, אך הוא מכחיש את הנטען נגדו וטוען כי פעל כשורה.

התובעים טוענים, באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, כי ב-2008 הם פנו אל עו"ד דיבון על-מנת לברר אפשרות לרכוש זכויות במגרש בגבעת משה בירושלים, עליו עמד להיבנות מגדל מגורים יוקרתי, שהיו מקנות להם 4 דירות במגדל.

עוד נטען כי עו"ד דיבון הציג עצמו את בפני נציגם של התובעים, ג'רום כהנא, כמי שהינו האדם היחיד, שיוכל להוציא לפעול את העסקה ואת פרויקט הבנייה המפואר. זאת, מאחר שלדבריו הוא משמש כבא-כוחם וכנאמנם של כל הגורמים הרלוונטיים למגרש, לרבות בעלי הזכויות, בעלי השיעבודים, היזם והקונים.

לפי התביעה, עו"ד דיבון הודיע לכהנא כי על-מנת שניתן יהיה לכרות את העסקה, יהיה עליו להעביר לחשבון הנאמנות של דיבון כמעט את מלוא סכום העסקה, שעמד על כ-2.5 מיליון דולר.

התובעים - כך נטען - אכן העבירו את הסכום, כפי שדרש עו"ד דיבון, עוד לפני שנחתם הסכם כלשהו. לפי התביעה, רק חודשים רבים לאחר מכן, בשנת 2010, נכרתו חוזה לרכישת הזכויות מביאליסטוצקי וחוזה למתן שירותי בניית המגדל והדירות מול הקבלן ברנט.

"תרמית וגזל"

לפי הנטען, לפי החוזים, היו הזכויות במגרש אמורות להירשם על-שם התובעים בתוך זמן קצר, והמגדל היוקרתי היה אמור להתחיל להיות מוקם, כך שהתובעים יקבלו את דירותיהם בתוך 3.5 שנים לאחר החתימה. לטענת התובעים, עו"ד דיבון התחייב שלא להוציא את סכום הכסף, שהועבר אליו מהתובעים, אלא לשם קידומו של הפרויקט, ורק לאחר שזכויות התובעים יובטחו, בין היתר באמצעות רכישה עבורם של דירת ביטחון חמישית.

לפי כתב התביעה, למרות הבטחותיו של עו"ד דיבון, למרות שדבר לא נעשה בקשר לבנייה, ולמרות שכל השיעבודים שרשומים על הנכס לא הוסרו והזכויות לא נרשמו על-שם התובעים - העביר עו"ד דיבון את מלוא סכום הכסף אל צד שלישי, שאותו הוא ביקש להוציא מהתמונה, לאחר שהלה ככל הנראה הלווה כסף לביאליסטוצקי, דרש את פירעון החוב ואיים לפתוח בהליכי מימוש הנכס.

כך, על-פי הנטען, נותרו התובעים ללא הכסף (שאצל חלקם היה בבחינת חסכונות חיים), ללא הרווחים שהוא היה יכול להניב להם לו היה ממשיך להיות מושקע בארה"ב, ללא סכומי כסף נוספים שהתובעים השקיעו בעסקה ואף ללא הזכויות או הדירות.

לטענת התובעים, מעשיהם של הנתבעים היו משום תרמית וגזל כלפיהם, הפרת חוזה, רשלנות, הפרת חובת נאמנות ועוד. התובעים מבקשים מבית המשפט כי יחייב את הנתבעים להחזיר להם את סכומי הכסף הנכבדים שהם שילמו בקשר עם הפרויקט, ולפצות אותם בגין הנזקים הכבדים שנגרמו להם בקשר לכך, בסך כולל של 21.8 מיליון שקל.

דיבון: "פעלתי כשורה"

עו"ד דיבון מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את כתב התביעה נגדי, ולא ידעתי שמוגשת תביעה ושזה כבר הגיע להליך משפטי".

לגופן של טענות מסר דיבון: "התובעים נכנסו להתקשרות שלא הצליחה, אבל אין פה חלילה מעילה בנאמנות או בכספים. זו עסקה שהם נכנסו אליה במודעות מלאה, ואני מתמודד עם העניין הזה כבר הרבה שנים. מדובר בעסקה שלא הצליחה, וככל הנראה כעת התובעים מחפשים על מי לטפול את הכישלון, והכי נוח זה לטפול על עורך הדין".

עו"ד דיבון סיכם את תגובתו לתביעה נגדו באמירה כי "הדברים יתבררו בבית המשפט, ויוכח כי לאורך כל הדרך פעלתי כשורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully