וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מתעמת עם הנגידה: היא טעתה ב-15 מיליארד שקל

עמירם ברקת

6.4.2016 / 14:26

שר האוצר בכנס לשכת עורכי הדין מוריד את הכפפות ועונה לנגידת בנק ישראל, שיצאה נגד תכנית מחיר למשתכן שלו. כחלון: "לא העליתי מסים, הורדתי ב-7 מיליארד שקל מסים. היא טעתה"

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016/ראובן קסטרו

לאחר שנמנע מלתקוף אישית את נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג מאז שנכנס לתפקידו לפני שנה החליט היום (ד') שר האוצר משה כחלון להסיר את הכפפות והאשים את בנק ישראל בהטעיה שיטתית של שרי האוצר באמצעות ניפוח תחזיות הגירעון. כחלון שהופיע בכנס לשכת עורכי הדין באילת נשאל על-ידי המראיינת, העיתונאית רינה מצליח, "לא היית בארץ כשנגידת בנק ישראל קרנית פלוג התראיינה והיא מדברת בשקט ולאט אבל אי אפשר היה לא להבין ממנה שהיא תוקפת אותך בגלל שהיא אומרת שתכנית הדגל שלך מחיר למשתכן לא תוריד את מחירי הנדל"ן בישראל".

"ככה היא אמרה?" הגיב כחלון בזחיחות ולאחר מכן הוסיף ברצינות, "תמיד יהיה מתח מובנה בין בנק ישראל לאוצר - זה לגיטימי. אבל אני רוצה לשאול אותך איך אני צריך להתייחס. נכנסתי לתפקיד והתחלנו לבנות את תקציב 15-16. ובנק ישראל בא ואמר: 'שר האוצר לא יצליח להעביר תקציב בלי 8 מיליארד שקל מסים'. אני כמעט האמנתי והסתבר שהקודמים שלי האמינו. שמעתי את זה. אני יושב ועושה דיונים עם ראשי האוצר, הנהלת האוצר, רשות המסים, הכנסות המדינה - לא צריך. לא צריך. ואני חוטף עוד לחץ 'תעלה מסים'! אני בודק. לא צריך. ואז אני מקבל החלטה לא להעלות מסים. ואז אני חוטף: 'הגירעון יעלה ל-3.4%!'. לא העליתי מסים. הורדתי ב-7 מיליארד שקל מסים. היא (פלוג ע"ב) טעתה ב-15 מיליארד!

"הורדתי 5 מיליארד מע"מ, 2 מיליארד מס חברות פלוס ה-8 שלא העליתי – והגירעון הסתיים ב-2.1%. היא עכשיו אמרה אם אתה לא תעשה אל"ף, בי"ת גימ"ל הגירעון של 2016 יהיה 3.5%. היום הגירעון הרבעוני הוא 2.2%. כשאני עושה גירעון אני מסכן את כלכלת ישראל אבל מצד שני כשאני מצמצם הוצאות אני פוגע באזרחי מדינת ישראל אני פוגע ברווחה, בבריאות בחינוך ואני החלטתי כן להרחיב את התקציב של הגופים האזרחיים הצבא קיבל מה שמגיע לו ועכשיו אמרנו בוא נתחיל לטפל בבריאות בחינוך".

כחלון נשאל "מה אתה אומר? שהיא לא מבינה בכלכלה?" והשיב כי "היא מבינה מצוין, מי שלא מבין זה כנראה אני. אני איש פוליטי. מצד שני, כשהתחלנו את ההסכם הקואליציוני ישבתי עם ראש הממשלה אמרתי לו 'שמע, אני בקמפיין שלי דיברתי על רפורמה בבנקים. חייבים להכניס בנקים נוספים'. אצל ראש הממשלה היא אמרה 'אין צורך בבנקים נוספים'. ברוך השם השתכנעה ואמרה שצריך בנקים נוספים. היא אמרה שלא צריך להוריד את הלימות ההון בבנקים קטנים. ברוך השם השתכנעה עכשיו מורידים. היא אמרה שאסור לעשות ביטוח פקדונות. ברוך השם השתכנעה - עושים ביטוח פיקדונות. אז גם פה אני מקווה שהיא תשתכנע תראה את הנתונים ותשתכנע. מה נעשה, אמת יש אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully