וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זאת ההוכחה שכל מילה שווה זהב?

10.4.2016 / 7:52

הערגה לזמר העברי של היזם ברק פז הולידה רעיון מקורי במיוחד, שעם הליטוש הנכון הפך למיזם עסקי בעל פוטנציאל גבוה. הכירו את המילים שמאחורי המתנות

ברק פז. דפנה טל, ספק 500
ברק פז. "אני פריק של זמר עברי כבר המון שנים"/ספק 500, דפנה טל

מוזיקה היא כמו דת נצחית שלעולם תמשיך לנגן בתוכנו – קשה למצוא מישהו שיערער על הקביעה הזאת. אבל מסתבר שאפשר לשיר את מילותיה גם ללא לחן. למען האמת, יש מי שחושב שמספיק לראות את המילים היפות שמלוות את הזיכרון והנפש במהלך הזמן גם על תחתית לספל או מחברת, כדי לגרום לנו להרגיש אהבה או געגוע.

קוראים לו ברק פז (35) מתל אביב, מרצה לבלשנות באוניברסיטת תל אביב ולפני שנה הוא החליט לעשות משהו עם הערגה הבלתי פוסקת לזמר עברי. כך הוקם אתר האינטרנט "גרשיים" שמוכר מוצרי נייר בהם מוטבעים ציטוטים קסומים מן המוסיקה העברית. ככה מצאו עצמם משפטי מפתח ופזמונים בלתי נשכחים של יוצרי ענק כמו גידי גוב, אריק איינשטיין, יוסי בנאי, יוני רכטר ואחרים, על מחברות, כרטיסי ברכה ותחתיות שתייה שנמצאות בכל בית.

"אני פריק של זמר עברי כבר המון שנים והרעיון היה לשים את המוזיקה על מתנות בצורה ויזואלית ולהבטיח זכירות גבוהה יותר", מספר ברק, "מאותו רגע לא יכולתי להפסיק לחשוב על זה עד שהחלטתי להפוך אותו למיזם עסקי".

כמו רבים מהיזמים, השלב הראשוני היה חיפוש אחר יועץ עסקי שיסייע לזקק ולחדד את הרעיון הגולמי למנוע הכנסות. "לשמחתי, הגעתי לפגישת ייעוץ במעוף כבר בשלב מוקדם. אז גם קיבלתי מהם אור ירוק לצאת לדרך יזמית יד ביד עם מלווה עסקית".

החומר ממנו עשויה הצלחה

אחרי פגישת האבחון עם צוות היועצים של מעוף, החל ברק את קורס היזמות שהם מציעים, שם פגש לא מעט משתתפים שלכולם חלום אחד. "המון יזמים מגיעים לקורס עם רעיון או חלום לא מלוטש," הוא נזכר, "ואז זה מגיע. אתה מקבל משוב לא רק מהמלווים העסקיים אלא גם משאר המשתתפים שתורמים מניסיונם והקורס מקבל משמעות של סדנה מרתקת".

גם שנהב אילוז, המלווה העסקית שלו, שהרזומה שלה כולל ליווי וייעוץ ל-2,000 יזמים, חושבת שברק מצא את המילה החסרה שאותה חיפש. " הוא עשוי מהחומר ממנו עשויה הצלחה", היא אומרת, "ברק הגיע עם המון אמביציה והתלהבות אבל היה חסר לו הידע המתאים. שמחנו לראות שהוא עשה עבודה טובה והיה מוכן להשקעה".

אילוסטרציה. ShutterStock
המון יזמים מגיעים לקורס עם רעיון או חלום לא מלוטש ואז זה מגיע"/ShutterStock

אלא שבדיוק בשלב הזה מופיע לרוב הקושי ומנפץ לרבים מהיזמים את החלום. "האתגר שלי היה לדעת בדיוק מה אני רוצה להשיג ולא להתפזר ולפנות לקהלי יעד לא מתאימים. במהלך הקורס למדתי לאתר את קהלי היעד הרלוונטיים למוצרים שלי, לתמחר אותם נכון ולבנות את ערוצי ההפצה הנכונים".

השלב הבא כבר היה הרבה יותר ברור. "מצאתי חנויות שהסכימו למכור את המוצרים שלי ופתחתי אתר אינטרנט שגם הוא מוכרני. אני גם דואג להופיע באירועי זמר ופסטיבלים כדי להגביר את החשיפה".

העתיד נמצא בטקסטיל

מי שחושב שמדובר בעסק קטן שההשקעה בו היא בעיקר טונות של זמן ורגש, מוזמן לדבר עם היזם הקרוב לביתו. גם אם בתכנית העסקית זה נראה מבטיח, בדרך צצים חסמים ובעיות שדורשות לא פעם, התנהלות יצירתית ובעיקר הבנה וניסיון.

לפי שעה "גרשיים" הוא לא יותר מהכנסה צדדית עבור פז אבל העיסוק בה הוא פרונטלי לחלוטין. "אני בהחלט רוצה לצמוח בעתיד וליזום שיתופי פעולה עם מפיקים ורשתות גדולות יותר. יש לי גם תכנית להדפיס את הציטוטים הקסומים שלי על חולצות ופריטי לבוש אחרים. אני יודע שמדובר בעסק שנחשב נישתי אבל אין לי ספק שהמידע שקיבלתי והליווי העסקי יובילו אותי למקומות הנכונים".

רוצה גם להפוך לסיפור הצלחה? צוות המומחים של מעוף, ישמח לקחת אתכן הכי גבוה שאפשר - לאתר מעוף, לעמוד הפייסבוק

למידע נוסף על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully