וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: כור צנחה בכ-10% בעקבות חלוקת מניותיה כדיווידנד ע"י הפועלים

אילן מוסנאים

16.10.2002 / 17:22

המעו"ף ירד בכ-1.4% במחזור נמוך של 143 מיליון שקל; מניית הפועלים עלתה ב-0.8%

הבורסה של תל אביב סיימה את המסחר הערב בירידות שערים של כ-1.4% במדדים המובילים תוך מחזור נמוך של כ-143 מיליון שקל. למרות העליות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, נפתח המסחר בירידות בינוניות של פחות מאחוז בשל החששות מירידות חדות בפתיחת המסחר הערב בוול סטריט.

חששות אלו התבססו על הדו"חות המאכזבים של חברת אינטל, שפיספסה ב-3% את התחזיות של האנליסטים. מניית אינטל נפלה בכ-12% במסחר שלאחר הסגירה והפילה את הנאסד"ק בכ-3.5%.

המגמה השלילית נמשכה לאורך כל שעות המסחר, ואחרי פתיחת המסחר בארה"ב בירידות של כ-3% בנאסד"ק, הסנטימנט השלילי אף התחזק עד לירידות של 1.5% במעו"ף. בסיומו של היום נסגר מדד המעו"ף בירידות של 1.4% לרמה של 335.2 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.3% לרמה של 325.3 נקודות. התל-טק 15 ירד ב-1%. מחזור המסחר המשיך להיות נמוך והסתכם בכ-143 מיליון שקל.

את מירב העניין ריכזו היום מניות כור ובנק הפועלים.

כור איבדה 10.3% במחזור של 35 מיליון שקל - הגבוה בבורסה, ומניית בנק הפועלים עלתה בכ-0.8% במחזור של 24 מיליון שקל. המניות הגיבו להודעה שפירסם אתמול הבנק, כי בכוונתו לחלק את מניות כור כדיווידנד בעין לבעלי המניות שלו.

פרסום הידיעה גרם אתמול להתמתנות בעליות במניות כור, כנראה עקב החשש מלחץ שייווצר על המניה, ממכירות של מחזיקי מניות הפועלים (ובמיוחד מצד משפחת דנקנר, שזקוקה למזומנים בדחיפות). הדנקנרים צריכים לפרוע בשבוע הבא את תשלום הריבית שהם חייבים לבנק לאומי, בגין האשראי שנתן להם לטובת רכישת מניות בנק הפועלים לפני 5 שנים. בנק הפועלים צפוי לבצע הפרשה של כ-185 מיליון שקל בעקבות המהלך, והרווח הרבעוני שלו צפוי להצטמק בכ-70 מיליון שקל.

נציין כי בצהריים פירסם בית ההשקעות השווייצי יו.בי.אס עדכון למניית כור, בו הוא הפחית את ההמלצה למניית הקונצרן מ"קנייה" ל"החזק". האנליסט סטיבן לוי חתך את מחיר היעד לכור ממחיר של 210 שקל ל-74 שקל - מחיר שהיה נמוך בכ-1% מהמחיר בו סיימה מניית כור את המסחר בבורסה אתמול.

לוי מציין כי בתקופה הקרובה צפויה כור לסבול מלחץ טכני בשל החשש ממכירות של בעלי מניות הפועלים, ולאור זאת הוא ממליץ לאלו שבכל זאת מעוניינים בחשיפה לקונצרן, לרכוש את מניות החברות הבנות - אי.סי.איי ומכתשים אגן.

מניית טבע, שפתחה את המסחר עם פער שלילי של 1.7%, ננעלה בירידה חדה של 2.9% במחזור של 23 מיליון שקל. המניה סובלת באחרונה מסנטימנט שלילי, על רקע העיכוב באישור ה-FDA לשווק את תרופת האוגמנטין. על פי הערכות, אם האישור לשיווק התרופה, שצפויה להיות התרופה הגנרית המובילה של טבע, לא יתקבל עד סוף החודש, תפספס טבע את עונת החורף - בה מתבצע הרוב המכריע של מכירות התרופה. אתמול אמר מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, כי הוא מעריך שטבע תקבל את האישור תוך מספר ימים עד שבועות.

מניות הבנקים הגדולים, למעט מניית בנק הפועלים, נסחרו היום באווירה שלילית כאשר מניית בנק לאומי נסגרה ללא שינוי, מניית בנק דיסקונט ירדה ב-1.5% ומניית בנק המזרחי ירדה ב-1.3%. בעקבות פרסום מדד המחירים לחודש ספטמבר העריך היום האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות', כי הפער בין המדד בגין למדד ידוע יגדיל את הכנסות המימון של חמשת הבנקים הגדולים בכ-275 מיליון שקל ברבעון השלישי. רווחי הבנקים הגדולים יצמחו בסכום של 240 מיליון שקל.

מניית נייס רשמה ירידות של 1.5%. המניה זינקה אתמול בכ-7.7% לאחר שהודיעה על זכייה במכרז בהיקף של כ-5 מיליון דולר, להקמת מערכת איסוף מודיעין תקשורתית למדינה זרה.

מניות רשתות השיווק נסחרו במגמה שלילית כאשר שופרסל ירדה ב-1.7% ורבוע ישראל ירדה ב-1.3%. הבוקר פירסם עיתון "ידיעות אחרונות" סקר של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, ממנו עולה כי בשנה האחרונה נרשמה ירידה דרמטית של 6.8% בהוצאה המשפחתית הממוצעת על מזון לרמה של כ-1,990 שקל.

מניית על בד עלתה ב-1.4%. המניה עולה בעקבות המלצת "קנייה" שקיבלה מלידר ושות'. האנליסט יובל בן זאב קובע למניה מחיר יעד של 47.4 שקל - הגבוה בכ-35% ממחירה בבורסה. בן זאב מעריך כי החברה תציג בשנים הקרובות צמיחה חדה ברווחים ומציין כי היא עשויה להיכנס כבר בתחילת 2003 לרשימת תל אביב 100 - מה שעשוי לגרום לגופים המוסדיים להגדיל את האחזקה במניה ולדחוף את שערה כלפי מעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully