וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהר שביט: הודחתי כי מרדכי שקלאר מבקש לרצות את זכייניות ערוץ 2

ענת באלינט

16.10.2002 / 9:29

שביט הודחה לאחר שנעדרה מישיבות המועצה מתחילת השנה בעקבות שהייה בשבתון בצרפת; משרד התקשורת: לא נהוג להקפיא מעמד של חבר מועצה ציבורית בשבתון



פרופ' זהר שביט טוענת כי החלטתו של שר התקשורת, ראובן ריבלין, להדיחה מחברות במועצת הרשות השנייה היא מהלך שהוביל מנכ"ל הרשות השנייה, מרדכי שקלאר, במטרה להשתיק את הביקורת שהיא משמיעה על זכייניות ערוץ 2. "זהו צעד נוסף במדיניות של שקלאר, המבקש לרצות את הזכייניות ולהגן על הרווחים שלהן, וחושש מהמאבק שלי להגנה על האינטרס הציבורי", אומרת שביט.



לשביט נשלחה לאחרונה הודעה על ההחלטה להדיחה, לאחר שנעדרה מישיבות המועצה מתחילת השנה בעקבות שהייה בשבתון בצרפת. לדברי שביט, לפני נסיעתה קיבלה אישור משקלאר להמשך פעילותה במועצה גם בשבתון. בביקוריה בארץ הקפידה לקיים את ישיבות הוועדה לפיתוח תקשורתי, שבראשה היא עומדת. בתקופה זו קידמה כמה פרויקטים והשתתפה במשאלים הטלפוניים של חברי המועצה.



חבר המועצה, רוני סומק, שלח שלשום מכתב לשקלאר שבו מחה על ההדחה. גם היו"ר הזמני של מועצת הרשות השנייה, מוסקו אלקלעי, התנגד לצעד בשל תרומתה של שביט לפעילות המועצה, וביקש מריבלין לחזור בו. "ריבלין השיב בנימוס כי קיבל דיווח משקלאר ופעל לפי החוק", אומר אלקלעי.



דוברת משרד התקשורת מסרה כי החלטת ההדחה התקבלה לאחר בדיקה משפטית ברשות השנייה מול המועצה להשכלה גבוהה ומול רשות השידור לגבי הנוהל המקובל במקרה של יציאת נציג ציבור לשנת שבתון. הבדיקה העלתה כי לא נהוג להקפיא מעמד של חבר מועצה ציבורית שנמצא בשבתון.



בתגובה אמר שקלאר: "אני מצטער שזו תגובתה של שביט. יש חוק בישראל, והוא חייב אותי להדיח את מי שאינו מגיע לישיבות המועצה במשך תקופה ארוכה, ללא שום שיקול דעת מצדי. עם כל ההערכה אליה, לא היתה לי ברירה אלא לדווח על כך לשר. ההחלטות במועצה מתקבלות על דעת רוב ואין לאף אחד, גם לא למנכ"ל, אפשרות להטות את הדעה כרצונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully