וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודאפון רכשה את מניות סגטל שבידי בריטיש טלקום ו-SBC תמורת 6.1 מיליארד דולר

דפנה מאור

16.10.2002 / 9:39

הגישה לויוונדי הצעת רכש של 6.6 מיליארד דולר עבור חלקה כדי להגיע לבעלות מלאה על סגטל וחברת הסלולר SFR



ענקית הסלולר וודאפון הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכוש נתח של 26% ממניות חברת הטלקום הצרפתית סגטל מידי בריטיש טלקום תמורת 3.9 מיליארד דולר ונתח של 15% ממניות סגטל מידי SBC קומיוניקיישנס תמורת 2.27 מיליארד דולר. בנוסף, הגישה וודאפון הצעת רכש של 6.77 מיליארד יורו (6.6 מיליארד דולר) עבור חלקה בסגטל, המסתכם ב-44%.



הרכישה מייצגת שווי של 15% עבור מניות סגטל, השולטת ב-80% ממניות חברת הסלולר הצרפתית SFR.



לאחר השלמת העסקה עם BT ו-SBC, תשלוט וודאפון ב-56% ממניות סגטל ובהחזקות ישירות ועקיפות ב-64.8% ממניות SFR, חברת הסלולר השנייה בגודלה בצרפת. בעלת המניות השנייה בסגטל היא חברת המדיה ויוונדי, המחזיקה ב-44% מהמניות, ובעקיפין גם ב-35.2% ממניות SFR. אם ויוונדי תסכים למכור את חלקה, תזכה וודאפון בשליטה מלאה בסגטל ו-SFR.



חתימת ההסכם עם BT ו-SBC מביאה לקיצה שרשרת ארוכה של מגעים בין הגורמים השונים שהחזיקו במניות סגטל במטרה לשנות את מבנה ההחזקות בחברה. בריטיש טלקום ניהלה בספטמבר משא ומתן עם וודאפון ועם ויוונדי בניסיון למכור את חלקה בסגטל, כחלק מתוכנית להקטין את חובותיה על ידי מכירת החזקות מחוץ לבריטניה.



בתחילת ספטמבר קיימה וודאפון שיחות ראשוניות עם ויוונדי, בניסיון לרכוש את חלקה של חברת המדיה בסגטל, אולם ויוונדי התנגדה למכירת אחת ההחזקות המכניסות ביותר שלה. SFR רשומה בספריה של ויוונדי כחברה בבעלות מלאה לצרכים חשבונאיים, ומייצרת עבורה תזרים מזומנים גדול, המוערך ב-686 מיליון דולר השנה. מספר המנויים של SFR בתום 2001 היה 12.2 מיליון. ויוונדי טרם הגיבה להצעת הרכש החדשה.







ויוונדי נמצאת בתהליך ארגון מחדש שכולל מכירתם של נכסים שאינם מרכזיים לפעילותה כדי להקטין את היקף החובות שלה ולחמוק מבעיית נזילות, לאחר שמנייתה קרסה השנה ב-80%. היא כבר מכרה את חלקה במיזם האינטרנט הסלולרי Vizzavi לידי וודאפון, שותפתה למיזם, תמורת 140 מיליון דולר במזומן. ויוונדי העריכה כי המכירה אף חסכה לה 168 מיליון דולר במימון נוסף שנדרש למיזם השנה ובשנה הבאה. בנוסף, מכרה ויוונדי את עסקי המגזינים שלה בצרפת תמורת כ-295 מיליון דולר.



עבור וודאפון מהווה SFR נתח עסיסי מכיוון שהשוק הצרפתי הוא היחידי בו אין לה נתח שליטה במפעילה מקומית. וודאפון נתונה תחת עומס חובות כבדים בעקבות מסע רכישות גדול, ששיאו היה רכישת מאנסמן הגרמנית. רכישת מאנסמן סייעה להפוך את וודאפון לחברת הסלולר הגדולה בעולם. לאחר שוודאפון התקשתה להשיג רווחיות ומנייתה איבדה חלק גדול משווייה, נמתחה ביקורת קשה על הנהלת החברה והמנכ"ל, כריס גנט. לצורך מימון רכישת SFR תזדקק וודאפון לקו אשראי לא מנוצל של 10 מיליון דולר שיש בידיה. מימון נוסף עשוי להתבסס על הלוואות בנקאיות קצרות טווח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully