וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל שויד: רוצה לפעול בישראל, מקווה שלא ישברו אותי

11.4.2016 / 12:59

מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט מתח ביקורת על מעשיה של מדינת ישראל שדוחפים חברות החוצה. "ייתכן שבעתיד, בעוד 5 שנים, נשלם בישראל 50 מיליון דולר מס, ובמקום אחר בעולם נשלם 300 מיליון דולר מס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיל שויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני רוצה לפעול בישראל, כאן. אני מקווה שלא יצליחו לשבור אותי. אבל ייתכן שבעתיד, בעוד 5 שנים, נשלם בישראל 50 מיליון דולר מס, ובמקום אחר בעולם נשלם 300 מיליון דולר מס", כך אמר היום גיל שויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה, בכנס שוק ההון "בדרך לנאסד"ק עוצרים בת"א", של משרד נשיץ ברנדס אמיר ופירמת PwC Israel.

"המעשים של מדינת ישראל דוחפים החוצה חברות ישראליות. בכל השנים הראשונות היו חוקים שלא היו רלוונטיים, אבל הייתה אווירה שמדינת ישראל היא מקום אטרקטיבי. בשנים האחרונות נעשו המון רפורמות, נכנסה יותר ביורוקרטיה ויותר רגולציה. עורכי הדין ורואי החשבון שלנו המליצו לנו בתחילת הדרך להירשם בישראל, אבל כיום נטל המס הפך להיות פי-4, ויש תחושה של עליהום על כל החברות בישראל. זה מעלה את השאלה "מה אני צריך את זה"? אנחנו לא עוסקים בלובינג פוליטי כי יש לנו ברירה, אבל ייתכן שלאט לאט הפעילות תעבור ללא הרבה רעש וללא הרבה צעקות לחו"ל. המצב היום הוא בעייתי ושום דבר לא משתנה. נבחרי הציבור עסוקים בדברים אחרים".

שויד ציין כי מאז שנות ה-50 ישראל מנהיגה מדיניות שבה היא מעודדת ומושכת משקיעים זרים לארץ. לדבריו, "המדיניות הזאת אינה מתאימה יותר היום, שכן מדינת ישראל יוצאת מופסדת "כסף זר זה טוב ועוזר, אבל גם כסף מישראל הוא טוב ולמדינה הוא יעשה אפילו טוב יותר".

בקשר לתרבות האקזיט, אמר שויד: "אני חושב שגם בסיליקון ואלי רוב החברות מגיעות לאקזיט וזה מאפיין את כל התעשייה שלנו". הוא ציין כי לנוכח ריבוי החברות בתחום הסייבר, למשל, מתבקש איחוד. "חלק מהחברות הופכות להיות חברות גדולות בפני עצמן וחלקן נקנות והופכות להיות חלק מפלטפורמה שכבר קיימת. זה חלק מה-DNA של התחום".

שויד אמר כי הוא מעודד יזמים להפעיל חברות שיעמדו בכוחות עצמן, אבל ציין כי הוא בהחלט לא אוהב את הטרנד הזה. "היום התשתית בארץ היא טובה: יש מנהלים טובים, יש יכולות שלא נופלות מהיכולות בעולם, ולכן אפשר לייסד חברה ולהפעיל אותה ללא אקזיט. חשוב שיהיו חברות ישראליות גדולות שהן חברות עוגן, חברות בינוניות שנותנות אקו סיסטם וצריך לערוך איזונים. תמיד טוב שיש מספר חברות עוגן גדולות ולא רק אחת".

בהתייחס לשאלה אם בצ'ק פוינט חושבים כבר על דור ההמשך אמר שויד: "אחד המהפכים הגדולים שעברה צ'ק פוינט הוא שכיום יש לי קבוצת ניהול פנטסטית ואני יכול להתעסק יותר באסטרטגיה ופחות בתחומי הניהול השוטפים. המהפך הזה נעשה לפני כ-5 שנים".

  • עוד באותו נושא:
  • גיל שויד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully