וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית השבבים ST מיקרואלקטרוניקס במגעים לרכישת חטיבת המוליכים למחצה של מוטורולה

דפנה מאור

16.10.2002 / 9:52

STM הכחישה הדיווח, אך פקידים בממשל צרפת ואיטליה הדליפו ל"פייננשל טיימס" ידיעה על המיזוג האפשרי שיהפוך את STM לשנייה בענף רק לאינטל



STMicroelectronics, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, נמצאת במגעים לרכישת חטיבת המוליכים למחצה של מוטורולה, במה שעשוי להיות אחד המיזוגים הדרמטיים בענף מזה שנים, דיווח "פייננשל טיימס". אם תרכוש STM את חטיבת השבבים של מוטורולה, תהפוך ליצרנית השבבים השנייה בגודלה בעולם. המגעים מטילים צל כבד על עתידה של מוטורולה, שעסקיה ממשיכים לדשדש למרות שרשמה ברבעון השלישי רווח ראשון לאחר שבעה רבעוני הפסד.



STM היא חברה הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת איטליה וממשלת צרפת. ה"פייננשל טיימס" דיווח כי החברה הכחישה קיום מגעים כאלה, אולם בכירים בממשל הצרפתי והאיטלקי חשפו בפני העיתון את העסקה, העשויה להתממש בתחילת השנה הבאה.



אמש דיווחה מוטורולה כי רשמה רווח של 111 מיליון דולר ברבעון השלישי, המשקף רווח של 5 למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הפסד נקי של 1.41 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו בכ-14% ל-6.4 מיליארד דולר, מהכנסות של 7.39 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2001, והחמיצו את התחזיות.



מוטורולה, ספגה הפסדים קשים בשנתיים האחרונות אף יותר ממתחרותיה בתחום השבבים והסלולר. ברבעון השני רשמה החברה הפסד נקי של 2.3 מיליארד דולר - הגדול בהיסטוריה שלה. על רקע מצב השוק הקשה קיצצה החברה 48 אלף משרות בשנתיים האחרונות, וסגרה חלק ממפעליה הפחות רווחיים ברחבי העולם. מניות החברה ירדו מתחילת השנה ב-33%. ראוי לציין כי על אף הירידה החדה, מניותיה של מוטורולה עלו בביצועיהן על כל 13 מתחרותיה בענף ציוד התקשורת ב-S&P 500.



מוטורולה קיימה בחודש שעבר מגעים עם ענקית התעשייה הגרמנית סימנס לקיום עסקת חליפין, במסגרתה תעביר סימנס את חטיבת הטלפונים הסלולריים שלה למוטורולה בתמורה לחטיבת רשתות האלחוט של האחרונה, לפי דיווח כתב העת המקצועי המקוון .Chicago.Business.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully