וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר עובדי הבנק לפיתוח התעשייה יקוצץ ב-3% למשך שנתיים

חיים ביאור

16.10.2002 / 10:05

הסכם קיבוצי מיוחד גובש אתמול בבנק בראשי תיבות; ההסכם כולל פיצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת לעובדים שיפרשו מעבודתם



הסכם קיבוצי מיוחד בבנק לפיתוח התעשייה גובש אתמול בראשי תיבות. ההסכם כולל פיצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת לעובדים הפורשים וקיצוץ של 3% למשך שנתיים בשכרם של העובדים הנשארים. בבנק מועסקים כיום 160 עובדים.



בהסכם שהושג בין מנכ"ל הבנק, אורי גלילי, ליו"ר ועד העובדים, חיה דויטש, נקבע שכרם של העובדים שלא יפוטרו יקוצץ ב-3% עד אוקטובר 2004. עם זאת, לא יהיה שינוי בתנאים הסוציאליים וההפרשות הפנסיוניות. טבלת השכר של עובד שיפוטר מהבנק תחזור לרמתה לפני הקיצוץ, כך שלבסיס החישוב של פיצויי הפיטורים להם הוא זכאי ייתוספו 3%.



ההסכם כולל גם תשלום פיצויים בשיעור גבוה מהקבוע בחוק פיצויי פיטורים לעובדים שיפוטרו מהבנק בשנתיים הבאות. מדובר בפיצויים הנעים בין 150%, לעובדים בעלי ותק של חמש שנים ופחות, לבין 200%, לעובדים בעלי ותק של 25 שנה ויותר. תוקף תנאי הפרישה המשופרים הוא עד אוקטובר 2005.



סעיף אחר בהסכם מאפשר להוציא לפנסיה מוקדמת עובדים שגילם נמוך בשנים אחדות מגיל הפרישה הרשמי, לפי שיקול דעתה של ההנהלה. עובדים אלה, רובם בני 61-64, יקבלו משכורת חודשית מהבנק גם לאחר פרישתם, ובהגיעם לגיל 65 הם יתחילו לקבל פנסיה מקרן הגמלאות.



עובדי בנק לפיתוח התעשייה שוכנעו להסכים לקיצוץ זמני בשכרם לנוכח הקשיים הפיננסיים אליהם נקלע הבנק, המעמידים בספק את המשך קיומו, וכדי שההסכם החדש יזכה לאישור הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי.



מזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, אמר כי גיבוש ההסכם בראשי תיבות מנע הכרזה על סכסוך עבודה ומבטיח יציבות לבנק לפיתוח התעשייה. שמע הוסיף כי ההסכם טעון אישור של דירקטוריון הבנק, בראשות רענן כהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully