וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הבנקים מזנקות בעקבות הדו"חות הבנקאיים בוול סטריט; רויטרס צונחת ב-15%

דפנה מאור

16.10.2002 / 13:29

ויוונדי מזנקת ב-12% לאחר שוודאפון הגישה לה הצעת רכש של 6.7 מיליארד דולר תמורת מניות סגטל



עליות חדות במניות הבנקים מקזזות ירידות קלות במניות השבבים באירופה ומובילות את המדדים למגמה חיובית, למרות דו"ח חלש שפירסמה אינטל אתמול. מדד FTSE בלונדון עולה ב-0.5%; פרנקפורט עולה ב-1%; פאריס עולה ב-1.6%.



מניות הבנקים מובילות את השווקים לעליות שערים, לאחר שאתמול דיווחו סיטיגרופ, בנק וואן ובנק אוף אמריקה על גידול מרשים ברווח הרבעוני שלהם. קומרצבנק עולה ב-6.5%; דויטשה בנק עולה ב-4.9%; סוסייטה ג'נרל עולה ב-7.9%.



מניות מגזר השבבים מפגינות מגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, לאחר פתיחה שלילית חדה בעקבות דו"ח רבעוני מאכזב של אינטל. יצרנית השבבים האמריקאית נפלה ב-12.9% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט אחרי שהחמיצה את התחזיות. אינטל דיווחה על צמיחה של 547% ברווח ל-686 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון השלישי. התוצאה נפלה מתחזיות לרווח של 13 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, מעט נמוך מהכנסות של 6.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אינטל הורידה את תחזיות הרבעון בתחילת ספטמבר להכנסות של 6.3-6.7 מיליארד דולר.



מניית אינפיניון יורדת ב-2.8%; פיליפס נסוגה ב-0.2%; מנגד עולה מניית STM, הגדולה בתחום באירופה, ב-0.7%, לאחר ש"פייננשל טיימס" דיווח כי היא במגעים לרכישת חטיבת השבבים של מוטורולה.



בריטיש טלקום עולה ב-1.8% לאחר שחתמה על הסכם למכור את החזקותיה בחברת הטלקום הצרפתית סגטל לידי וודאפון תמורת 3.9 מיליארד דולר. וודאפון רכשה גם את חלקה של SBCהאמריקאית תמורת 2.3 מיליארד דולר, והגישה הצעת רכש של 6.6 מיליארד דולר ליתרת מניות סגטל שנמצאות בידי ויוונדי. מניית וודאפון יורדת ב-1%; מניית ויוונדי מזנקת ב-12.2%.



ספקית המידע הפיננסי רויטרס צונחת ב-15% לאחר שדיווחה על נפילה של 7% בהכנסות והורידה את תחזית ההכנסות למחצית השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully