וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט הדמיה חתמה על הסכם מימון מחדש ל-4 מרכזים מסחריים בהונגריה

אלי דניאל

16.10.2002 / 11:20

ההלוואה החדשה, בהיקף של כ-75 מיליון יורו, נלקחה מקבוצת מלווים בראשותו של בנק MKB ההונגרי, ומשקפת למרכזים המסחריים שווי של כ-100 מיליון יורו

חברת אלביט הדמיה הודיעה הבוקר כי חברה בת שלה, פלאזה סנטרס (Plaza Centers), הנמצאת בבעלותה המלאה ועוסקת בייזום, הקמה וניהול מרכזי בידור וסחר, חתמה על הסכם Refinancing בנוגע להלוואות שלקחה לטובת 4 מרכזים מסחריים (מסוג Midi) בהונגריה. פלאזה סנטרס נטלה את ההלוואה בהיקף של כ-75 מיליון יורו מקבוצת מלווים בראשותו של בנק MKB ההונגרי.

באלביט הדמיה, הנמצאת בשליטת אירופה ישראל מקבוצת מרכזי שליטה של מוטי זיסר, מציינים כי ההלוואה משקפת לארבעת הנכסים שווי של כ-100 מיליון יורו, הגבוה בכ-26 מיליון יורו מהשווי לפיו רשומים הנכסים בספריה. באלביט הדמיה הוסיפו כי העודף המיידי הנקי (לאחר עלויות משפטיות ועמלות) אשר ייווצר לחברה מנטילת ההלוואה החדשה מסתכם בכ-20 מיליון יורו (כ-95 מיליון שקל).

בנוסף לעודף המיידי, יישאר לאלביט הדמיה עודף שנתי של 3.5 מיליון יורו, שנוצר מההפרש בין תזרים המזומנים השנתי מהמרכזים המסחריים, כ-10 מיליון יורו, ובין ההחזר על ההלוואה החדשה, כ-6.5 מיליון יורו. ההלוואה החדשה לתקופה של 15 שנים נושאת ריבית ליבור פלוס כ-1.88% לשנה, ובתום תקופת ההלוואה תשלם החברה 20% מההלוואה (Baloon). מנגד, ההלוואות בהיקף של כ-54 מיליון יורו, אותן תפרע החברה, נשאו ריבית שנתית של ליבור פלוס 2.2%, והיו לתקופה ממוצעת של כ-10 שנים.

באלביט הדמיה מדגישים כי בדומה להלוואות הקודמות, גם הלוואה החדשה היא מסוג Non Recourse כלפי החברה, כך שאלביט הדמיה לא תערוב בכל דרך שהיא להלוואות הללו, ותשלומי הקרן והריבית בגינן ישולמו מדמי השכירות, שיניבו ארבעת הנכסים. שמעון יצחקי, נשיא אלביט הדמיה, מסר כי, "מימוש תוכנית המרכזים המסחריים של אלביט הדמיה דרש מאיתנו בעבר השקעות הון כבדות. מהלך המימון מחדש, מהווה צעד ראשון לקראת קציר הפירות שעתידים להניב המרכזים המסחריים".

לדבריו, "רשת המרכזים המסחריים, המנוהלת תחת חברת פלאזה סנטרס, משביחה עצמה עם השנים ולראיה - החברה קיבלה הלוואות המשקפות שווי גבוה בהרבה מהעלות המקורית של הקמת המרכזים, וזאת על סמך תזרים המזומנים אותו הם מייצרים". "אני מניח כי מהלכים דומים יתרחשו גם בעתיד", סיכם יצחקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully