וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: נמשכה הירידה בפעילות כל ענפי המשק ברבעון השלישי

אמיר טייג

16.10.2002 / 11:37

למעט ענפי התעשייה והשירותים העסקיים, התמתנו הירידות של כל ענפי המשק

נמשכת הירידה בפעילות כל ענפי המשק העיקריים, כך עולה מסקר החברות העסקים לרבעון השלישי שעורך בנק ישראל. עם זאת, התמתנה עוצמת הירידות של מרבית הענפים, למעט ענפי התעשייה והשירותים העסקיים, בהם נרשמה המשך ירידה בפעילות בעוצמה דומה לעבר.

עוד עולה המסקר של בנק ישראל כי פחתו הצפיות לעליית מחירים ולפיחות שער השקל. על פי הסקר, החברות והעסקים צופים אינפלציה של 4.8% במהלך ה-12 החודשים הקרובים ומעריכים כי הדולר ייסחר ברמה של 5.02 שקלים בעוד שנה. להערכת מנהלי החברות, הדולר יעמוד על רמה של 4.85 שקלים בתום הרבעון הרביעי, כלומר פיחות קל של 0.7% לעומת רמתו הנוכחית.

מדיווחי חברות התעשייה עולה כי ברבעון השלישי של השנה נמשכה הירידה בתפוקתן בדומה למצב מאז תחילת האינתיפאדה. כמו כן, דיווחו חברות התעשייה על ירידה במכירות אשר הקיפה את השוק המקומי וגם שוקי חו"ל. עוד מדווחות החברות על ירידה בהזמנות לרבעון הרביעי, בעיקר בקרב הביקושים בשוק המקומי, אך גם במכירות ליצוא.

חברות המסחר מדווחות על המשך ירידה במכירות, בשיעור הולך וקטן. כמו כן, מדווחות חברות המסחר כי הן ממשיכות לצמצם את מצבת עובדיהן וכן את המלאים שהן מחזיקות. בניגוד לחברות התעשייה, לא צופים מנהלי חברות המסחר המשך ירידה בביקושים ברבעון הרביעי של השנה.

המצב בחברות הבנייה וחברות התחבורה והתקשורת מוסיף להיות קשה, וברבעון השלישי נמשכה ההתכווצות בפעילותן. עם זאת, החברות משני הסקטורים המוזכרים מדווחות על התמתנות שיעור הירידות. מנהלי חברות הבנייה מעריכים כי ברבעון הרביעי צפוי המשך התמתנות הירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully