וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג טלוויזיה בבריטניה: גרנדה רכשה את קרלטון ב-1.5 מיליארד דולר במניות

סוכנויות הידיעות

16.10.2002 / 12:08

המיזוג ייצור את מפעילת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה ועלול להיתקל בהתנגדות הרשויות



חברות הטלוויזיה הבריטיות גרנדה וקרלטון חתמו על הסכם מיזוג שייצור את מפעילת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה. גרנדה תשלם 1.5 מיליארד דולר במניות תמורת מניות קרלטון, בעסקה הכפופה לאישור הרשויות.



לפי תנאי ההסכם יקבלו בעלי המניות של קרלטון 1.9386 תמורת כל אחת ממניותיהן, וסך של 32% ממניות החברה הממוזגת. בעלי המניות של גרנדה יקבלו 68% ממניות החברה ו-300 מיליון דולר במזומן. להערכת גרנדה יחסוך המיזוג 50 מיליון דולר בשנה.



המיזוג נועד להעניק לרשת הטלוויזיה העצמאית (ITV) יתרון בשוק בו הולכת התחרות וגוברת. שתי החברות מחזיקות ביניהן 11 מ-15 רשיונות ITV בבריטניה. החברה החדשה תחזיק בכ-55% משוק הפרסום בטלוויזיה, מה שעלול לעורר את התנגדות רשויות ההגבלים העסקיים. כמו כן אסור על חברה אחת לשדר ליותר מ-15% מכלל צופי הטלוויזיה המסחרת, ולהחזיק ביותר משני רשיונות שידור בלונדון.



אולם הצעת חוק התקשורת החדש בבריטניה, אשר צפויה לעבור אישור בסוף השנה, עשויה להסיר את המכשולים בפני המיזוג. במקרה כזה יועברו רשיונות השידור של קרלטון והחזקות של 20% בשירות החדשות ITN יוחזקו בחברה נפרדת, שתמוזג מאוחר יותר עם קרלטון וגרנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully