וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פימקו בדרך למטה

בן וורוויק

16.10.2002 / 13:24

ביל גרוס, מנהל קרן פימקו, לא ישמור עוד זמן רב על מעמדו כמלך עולם האג"ח בארה"ב * קרן האג"ח פימקו הפכה לקרן ניירות הערך הגדולה בארה"ב * ביל גרוס מעלה השקעתו באג"ח דולריות בברזיל למיליארד דולר



קרן האג"ח Pimco Total Return Bond Fund ומנהלה ביל גרוס, כבשו את העולם. הקרן סגרה את החודש שעבר עם נכסים בסך 65 מיליארד דולר ועקפה את Vanguard S&P 500 Index Fund. בכך הפכה לקרן האג"ח הגדולה בארה?ב.



אך במקום לייצב את מעמדה בפסגה, עדיף שראשי פימקו יכינו עצמם להחלקה איטית במורד. מדוע? לא אחת קרה שקרנות הגיעו לשתי אבני הדרך המשמעותיות - שיא גודלן ושיא תשואותיהן - ממש באותו הזמן.



כמו הקרנות שלפניה, גם קרן פימקו התנפחה לגודלה הנוכחי מכיוון שעלתה על תשואת השוק. מאז הקמתה ב-1998, עלתה הקרן על מדד המפתח שלה, מדד Lehman Aggregate Bond Index, מדי שנה בשנה. במהלך שלוש השנים האחרונות, כאשר רוב המשקיעים צפו בתיקי השקעותיהם מתכווצים, הקרן של ביל גרוס נשאה תשואה שנתית של כ-9.5% בשנה.



בעוד שהכישרון של מנהליה הוא הסיבה העיקרית להצלחתה בשנים הראשונות, הרי שהצמיחה המהותית בגודלה נובעת מהפופולריות שלה. איזה ברוקר לא ייתן עדיפות ללקוח שיכול לייצר יותר עמלות מכל לקוח אחר, ולו בגלל גודלו בלבד?




אולם הגודל עלול גם להוות את האתגר הגדול ביותר בפני כס המלכות של גרוס. פימקו גדלה יותר מפי 2 במהלך השנתיים האחרונות - במהלך 9 החודשים האחרונים בלבד היא צמחה ב-25%. צמיחה כזו אינה שכיחה גם בקרב מנהלי הקרנות המוכשרים ביותר.



רכישת אג"ח בכמויות גדולות אינה מהלך פשוט כמו רכידת מזון בכמות סיטונאית. למעשה, קשה להוציא לפועל הזמנות גדולות, ובדרך כלל הזמנות כאלה אלו מעלות את מחירי האג"ח עוד לפני שהעסקה הושלמה. פימקו מספיק גדולה כעת על מנת לחוש בהשפעה השלילית של גודלה על השוק.



על מנת להימנע מהשפעה על השווקים עם הזמנות ענק, מומחי קרנות האג"ח נוטים לעיתים לחלק את הזמנותיהם למספר הזמנות קטנות יותר. אולם פעולה כזו עלולה להוביל לבעיה נוספת - עלויות העיכוב הנובעות מעליית המחירים האפשרית של האג"ח עוד לפני השלמת העסקה.



אינדיקציה נוספת לכך שפימקו עלולה לרדת מגדולתה בזמן הקרוב היא העובדה שבגלל גודלה והפופולריות, הקרן מושכת "כסף טיפש". בדיוק כפי שקרן Vanguard 500 חוותה הצפה של מזומנים מעט לפני פקיעת בועת שוק המניות, ייתכן שמשקיעים מעבירים כסף לאג"ח, מעט לפני שמחירי המניות מתחילים לעלות ומחירי האג"ח לרדת.



גודלה של פימקו עדיין לא פגע בביצועיה, אך אני בטוח שכעת קשה יותר למנהליה להמשיך ולהשיג אותן תשואות. כתוצאה מכך, התחלתי בחיפושים אחר ממלאת מקום למקרה שאבק הפיות של גרוס יתפוגג.



אחת המועמדות היא קרן Janus Flexible Income, שאת תשואותיה בהחלט ניתן להשוות לאלה של פימקו - אומנם עם החזקות 1.5 מיליארד דולר אך גם בזכות עמלות נמוכות יותר. אפשר גם לבחון את קרן iShare (סימול IEF) אשר דורשת עמלה של 0.35% בלבד לשנה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully