וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינווסטק: החזקת מניות בנק הפועלים מומלצת רק לבעלי השקפה חיובית על ההתפתחויות במשק

אלי דניאל

16.10.2002 / 13:31

הבנק ייאלץ למכור בשוק מניות כור במיליוני שקלים למימון תשלום מס עבור בעלי מניות החייבים במס; רשויות המס יקבעו את עיתוי המכירה; יחס הלימות ההון יקטן ביותר מ-0.1%;



בנק אינווסטק מפרסם היום עדכון להמלצתו למניית בנק הפועלים בעקבות הודעת בנק הפועלים כי יחלק את מניות כור שבידיו כדיווידנד בעין לבעלי המניות שלו. האנליסט קובי פינקלשטיין מותיר למניית הפועלים המלצת "קנייה", מבלי לנקוב במחיר יעד, תוך שהוא מציין כי החזקת מניות הבנק מומלצת רק לבעלי השקפה חיובית על ההתפתחויות במשק בשנה הקרובה.



פינקלשטיין רואה בחיוב את הודעת בנק הפועלים על חלוקת מניות כור כדיווידנד בעין. לדעתו, צעד זה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי המניות מקרב הציבור והוא אף עשוי לשפר את מצבת הביטחונות של מרכיבי גרעין השליטה בבנק, אל מול המערכת הבנקאית. פינקלשטין מזכיר כי ההחזקה בכור גרעה 325 מיליון שקל מרווחי הבנק בשנה וחצי האחרונות.



"בנק הפועלים ייאלץ למכור מניות של כור במיליוני שקלים כדי לממן את תשלום המס שינוכה במקור עבור בעלי מניות שלו החייבים במס (כדוגמת קרנות נאמנות)", מציין פינקלשטין ומוסיף כי מכירת המניות בשוק תתבצע על פי הנחיות רשויות מס הכנסה, אשר יהפכו בכך לגורם בעל השפעה על המסחר במניות כור בתקופה הקרובה.



לפינקלשטיין אין מידע מלא על פרופיל בעלי המניות של בנק הפועלים, אך להערכתו קרנות הנאמנות מחזיקות בכ-11% ממניות הבנק, והמס בגין מניות כור להן זכאיות קרנות הנאמנות יהיה כ-6 מיליון שקל, סכום שנותן אינדקציה ראשונית לכמות מניות כור שייזרקו לשוק.



להערכת פינקלשטיין, מהלך זה צפוי להקטין את יחס הלימות ההון של הבנק בשיעור של 0.13% לפחות, וזאת בכפוף למחיר מניית כור ביום הקום (11 בנובמבר 2002). עם זאת, יחס זה עודנו צפוי להיות גבוה מ-10%. באשר להפסד שייגרם לבנק, הרי שזה עשוי להיות גדול מ-70 מיליון שקל - אם מחיר מניית כור ביום הקום יהיה נמוך יותר ממחיר של 72.4 שקלים (מחיר המניה שלשום). כך, למשל, אם מחיר מניית כור יירד עד ליום הקום ב-50%, ההפסד שייגרם לבנק הפועלים ממהלך זה יגיע לכ-133 מיליון שקל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully