וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם טורבוביץ' במו"מ לרכישת 60% מחברת JCS ספורט, המפיקה את ערוץ הספורט וערוץ 5+

רוני קורן-דינר

15.10.2002 / 20:07

רוכש את המניות מחברות הכבלים, שהשאירו לעצמן אופציה לרכישת 60% מהחברה כשנאלצו להוציא את ערוץ הספורט למפיק חיצוני * תרגיל העוקץ של חברות הכבלים וערוץ הספורט * 17.5 מ' ש' - עלות השכר והפרישה של טורבוביץ'



נשיא דסק"ש לשעבר, יורם טורבוביץ', נמצא במו"מ מתקדם לרכישת 60% מחברת JCS ספורט, המפיקה את ערוץ הספורט וערוץ 5+ (ערוץ הספורט החדש בתשלום). טורבוביץ' רוכש למעשה את המניות מחברות הכבלים, שהשאירו לעצמן אופציה לרכישת 60% מהחברה כאשר נאלצו להוציא את ערוץ הספורט למפיק חיצוני בשנת 1996.



בשנת 1996 נחתם הסדר ICP, שחייב את חברות הכבלים להשאיר בבעלותן רק 40% מערוצי הבית שלהן. החברות בחרו לשמור את ערוצים 3 ו-4 בהפקת חברת ICP שבבעלותן. ערוץ 5 עבר להפקת חברת JCS ספורט, ואילו ערוצים 6 ו-8 עברו להפקת נגה תקשורת. יצוין כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין מעולם לא הכירה באופציה שחברות הכבלים השאירו לעצמן בחברת JCS ספורט. עד כה לא נעשתה כל פנייה רשמית בעניין למועצה.

ככל הנראה, חברות הכבלים ינסו לנצל את אי הבהירות השוררת בין החלטות הממונה על ההגבלים העסקיים והחלטת המועצה בנושא, לקראת מיזוגן לחברה אחת. לפי החלטת הממונה, בעת מיזוג חברות הכבלים הן יוכלו לשמור רק את ערוצים 3 ו-4. זאת, בעוד שלפי החלטת המועצה מהשנה האחרונה בדבר הסדר הבעלויות בכבלים ובלוויין, חברות הכבלים יוכלו לשמור בבעלותן 20% מהערוצים המופקים בארץ, כלומר, כ-4 ערוצים.



ואולם, חברות הכבלים אינן מסוגלות מבחינה כלכלית לממש את האופציה לרכישת מניותיהן ב-JCS ספורט כעת, וגם בעלי המניות האחרים בחברה (רון לאודר, אביב גלעדי ומנכ"ל החברה מיילן טנזר) מתקשים להזרים לה מימון. עלות שני הערוצים לחברה מסתכמת בכ-50 מיליון דולר לשנה. טורבוביץ', כאמור, ינסה לרכוש את אותה אופציה מחברות הכבלים. טורבוביץ' אישר את עיקרי הדברים. בכיר בחברת JCS ספורט אישר אף הוא את דבר המגעים, ואמר ל-TheMarker כי "החברה תשקול כל עסקה שתאפשר לה לשרוד בימים אלה".



טורבוביץ' הגיע לדסק"ש בשנת 1998. לפני כן שימש כממונה על ההגבלים העסקיים. עם עזיבתו את החברה קיבל מענק חד פעמי של 2.9 מיליון שקל, וכן מענק הסתגלות חודשי ותנאים נלווים עד חודש יוני 2002. עלות שכרו של טורבוביץ' בשנת 2000 הגיעה לכ-7.4 מיליון שקל. בסך הכל, שילמה לו דסק"ש בשנה שלאחר פרישתו כ-10 מיליון שקל (בהתחשב בכך שגם פוליסת ביטוח המנהלים שלו עברה לבעלותו). כיום הוא איש עסקים עצמאי, ובין השאר משמש כדירקטור בחברת הדר ביטוח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully