וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן רוכש את סונול תמורת כ-450 מיליון שקל

אביב לוי

14.4.2016 / 11:11

ויסמן מכיר היטב את שוק הדלק המקומי: עד שהודח בידי שותפיו מניהול אלון רבוע כחול, הוא שימש גם כיו"ר החברה הבת דור אלון. סונול מפעילה כ-230 תחנות תדלוק וכ-190 חנויות נוחות, ומעסיקה כ-2,000 עובדים

דודי ויסמן. ראובן קסטרו
דודי ויסמן/ראובן קסטרו

דודי ויסמן, עד לפני שנה הבעלים והמנכ"ל הכל יכול של חברת ההחזקות הכושלת אלון רבוע כחול, רוכש את חברת תחנות הדלק סונול מידי קבוצת עזריאלי ( 15,020 -0.40% ) . ע"פ הערכות סכום העסקה נסע סביב כ-450 מיליון שקל.

ויסמן מכיר היטב את שוק הדלק המקומי. עד שהודח בידי שותפיו מניהול אלון רבוע כחול, הוא שימש גם כיו"ר החברה הבת (והמתחרה של סונול) דור אלון, במשך כ-21 שנה, מספטמבר 99' ועד אפריל 2015.

הונו של ויסמן אינו ידוע באופן מלא, מאחר שחלק מהחזקותיו הן פרטיות. הוא מחזיק ב-20% מחברת ביילסול שבשליטת (80%) דודו שרגא בירן, שמחזיקה במחצית מקבוצת אלון הפרטית, שנמצאת כיום במצב פיננסי מאתגר, מאחר ששווי נכסיה אינו גבוה מהותית מהיקף התחייבויותיה. בנוסף, לויסמן גם החזקות בחברות ציבוריות מקבוצת אלון (בעבר ובהווה), המלמדות כי בידיו נכסים נזילים בשווי של 191 מיליון שקל.

סונול, שמפעילה כ-230 תחנות תדלוק וכ-190 חנויות נוחות ברחבי הארץ, ומעסיקה קרוב ל-2,000 עובדים, נחשבה להחזקה חורגת בקבוצת עזריאלי, שעיקר פעילותה בתחום הנדל"ן. בשנים האחרונות מבקשת עזריאלי למכור את סונול ואף ניהלה מגעים עם מספר מתעניינים, אולם לפי שעה ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully