וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל מנצלת את היתרות התקציביות לפירעון אג"ח ממשלתיות; לא הצליחה לממן מחדש את חובותיה

סוכנויות הידיעות

16.10.2002 / 13:41

צעד זה הוא תולדה של סירוב בנקאים זרים להאריך את קו האשראי של ברזיל, קודם שייוודעו תוצאות המירוץ לנשיאות; עתודות הממשלה יספיקו עד מארס 2003 בלבד



ממשלת ברזיל מושכת כספים מעתודותיה על מנת לפרוע אג"ח ממשלתיות שהגיע מועד פרעונן. צעד זה הוא תולדה של סירוב בנקאים זרים להאריך את קו האשראי של ברזיל קודם שייוודעו תוצאות הסיבוב השני במירוץ לנשיאות המדינה.



ברזיל הצליחה לבצע מימון מחדש של כחמישית בלבד מתוך 7 מיליארד דולר באיגרות חוב, שמועד פקיעתן יחול החודש. אם לא יגלו הנושים הזרים גמישות, ייתכן שברזיל תיאלץ לשמוט חוב ציבורי בהיקף של 300 מיליארד דולר.



היעדר קונים אילץ את הממשלה להשתמש בעתודות למימון כמחצית מאיגרות החוב שפקעו בחודש עבר. השבוע יגיע מועד פקיעתן של אג"ח בשווי 5.4 מיליארד דולר, וממשלת ברזיל תעמוד בפני מכשול גדול נוסף. לדברי שר האוצר הברזילאי, עתודות הממשלה יספיקו לפרעון חובות רק עד מארס 2003.



מאז חודש אפריל צללו איגרות החוב והריאל הברזילאי בלמעלה מ-30%, כתוצאה מהמפולת העולמית בשוקי המניות, הגידול בצבר ההלוואות וההפסדים שנגרמו כתוצאה משמיטת חובות של ממשלת ארגנטינה, שמרתיעים בנקים זרים מלהשקיע במדינות מתפתחות. בניסיון למנוע את בריחת מטבע החוץ ואת התגברות האינפלציה העלה אתמול הבנק המרכזי של ברזיל את שער הריבית ב-3% - לראשונה זה 15 חודשים - ל-21%. להעלאת הריבית עלולות להיות השלכות שליליות שייאטו את הצמיחה הכלכלית במדינה ויעלו את מחיר ההלוואות שתיטול ברזיל בשוקי החוץ. מאז אמצע יוני צנחו יתרות מטבע החוץ של ברזיל בכ-6.1 מיליארד דולר ל-36.3 מיליארד דולר.



החשש שמועמד מפלגת הפועלים השמאלנית לנשיאות, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, יכבוש את כס השלטון הגביר את חשש המשקיעים עוד יותר. לולה יגבר, על פי כל ההערכות, על מועמד הקואליציה הנוכחית, חוזה סרה, בסיבוב הבחירות השני ב-27 באוקטובר. בעברו התבטא לולה בעד שמיטת חובות, אך לאחרונה טען שכנשיא - יכבד את חובותיה של ברזיל. ממשלת ברזיל מצידה צופה את חזרת המשקיעים לברזיל עם תום הבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully