וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע למוסד לתקינה: יש לתת משקל גבוה לשווי השוק בקביעת שווי נאות של השקעת קבע סחירה

אלי דניאל

16.10.2002 / 15:34

במסמך המלא, שנשלח למוסד לפני כשעה קלה, ביקשה הרשות שהמוסד יבחן את מידת התאמתם של הכללים הקבועים בהצעה לתקן מס' 15, בנוגע לירידת ערך השקעות קבע סחירות, לנסיבות המאפיינות את שוק ההון המקומי



משה טרי, יו"ר רשות ניירות ערך, פנה הבוקר ליו"ר הוועדה המקצועית של המוסד לתקינה חשבונאית, פרופ' אלי אמיר, בבקשה כי המוסד לתקינה, אשר מטפל בימים אלה בהצעת תקן חשבונאות מס' 15, תבחן את מידת התאמתם של הכללים הקבועים בהצעה לעניין בחינת ירידת ערך השקעות קבע סחירות, לנסיבות המיוחדות המאפיינות את שוק ההון המקומי. לפי שעה, בהצעה המצויה על שולחן המוסד לתקינה נקבע כי שווי נאות של השקעה יתבסס בעיקר על הערכות שווי.



בפנייתה האמורה מציינת רשות ניירות ערך כי חברות רבות מסתמכות על הערכות שווי חיצוניות לצורך הצגת השקעותיהן בדו"חות הכספיים, מה שמלמד על קיומו של פער משמעותי בין שווי ההשקעות, כפי שהוא מוצג בדו"חות הכספיים של החברות הציבוריות הללו, לבין שווי השוק של השקעות אלה, ומצב זה מחייב לענות על השאלה: כיצד ראוי לקבוע את השווי הנאות של ההשקעה?



ברשות מבקשים כי בשעה שהמוסד לתקינה יבחן את הכללים המצויים בהצעה לתקן מס' 15 בנוגע לירידת ערך השקעות סחירות, ייקבע המשקל הראוי שיש לתת לפרמטרים השונים שרלוונטיים לקביעת השווי הנאות ובמיוחד למחיר השוק שלהן.



ברשות מציינים כי הפנייה למוסד לתקינה נעשתה מתוך הכרה במקצועיות המוסד, כמו גם בשל כך שנושא השווי הנאות של השקעת קבע סחירה הינו בראש ובראשונה עניין לתקינה חשבונאית.



המשמעות האופרטיווית של הפנייה האמורה היא שברשות ניירות ערך יקפיאו לפי שעה, לפחות פורמלית, את הטיפול בנייר העמדה אותו פירסמה הרשות לפני מספר שבועות. וזאת, עד אשר יאושר תקן מס' 15 ע"י המוסד לתקינה. לאחר מכן, תחליט רשות ניירות ערך האם יש צורך לחדש את הטיפול בנושא או שניתן יהיה להסתפק בהנחיות שייקבעו בתקן מס' 15 בנוגע לשווי הנאות של השקעת קבע סחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully