וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העניק פטור בתנאים מגבילים למו"מ של התאחדות המלונות מול תאגידי זכויות יוצרים

TheMarker

16.10.2002 / 15:31

הממונה מצא כי כיוון שעלות השימוש בזכויות מהווה חלק קטן יחסית בסך העלויות של בתי המלון, אין חשש לפגיעה בתחרות והחשש כי יתאמו מחירים אינו ממשי



הממונה על ההגבלים העסקיים החליט אתמול לתת פטור בתנאים מגבילים להסדר כובל בין התאחדות המלונות לבין בתי המלון החברים בה (כ-90% מהמלונות בישראל חברים בהתאחדות), שעניינו ניהול משא ומתן משותף מול תאגידי זכויות יוצרים לקבלת רישיון לשימוש בזכויות יוצרים או זכויות מבצעים. בלב הבקשה ניצב רצונם של ההתאחדות וחבריה לנהל משא ומתן משותף עם ארגוני זכויות היוצרים, בנוגע לקבלת רישיון להשמעה פומבית של מוסיקה. זאת, לשם גיבוש הסכמה בדבר הקריטריונים שישמשו לצורך חישוב דמי רישיון לשימוש ביצירות ותנאי התשלום.



בחינת הממונה העלתה כי קיימת הצדקה לחבירת בתי המלון יחדיו לצורך המו"מ, שכן היא מגלמת בתוכה חיסכון של ממש בעלויות עסקה ואכיפה, ויש בה כדי לשפר במידה משמעותית את כושר המיקוח היחסי של בתי המלון מול תאגידי זכויות היוצרים. מעבר לכך, הממונה מצא כי ההסדר, בכפוף לתנאים שהושתו, אינו פוגע פגיעה של ממש בתחרות.



הממונה הסביר את החלטתו בכך שרק חלק קטן יחסית מהתמלוגים המשולמים לתאגידי הזכויות עבור רשיונות השימוש, משולם על ידי בתי המלון עצמם, ולכן אין חשש כי ההסדר המוצע יקים כוח שוק לבתי המלון מול אותם ארגונים. שנית, הסביר הממונה, תשלום תמלוגים עבור רשיונות שימוש מהווה רכיב קטן יחסית בסך העלויות של בתי המלון, ולפיכך החשש מפני הגברת ההסתברות לתיאום מחירים ביניהם, אינו ממשי. הממונה ציין עוד כי אין חשש לכך שתוצאות המו"מ יגרמו לאפליה בין אלה החברים בהתאחדות לבין בעלי מלונות או בעלי אכסניות אחרים.



אשר לחששות בדבר גלישת שיתוף הפעולה בין הצדדים לתחומים אחרים ופגיעה במתחרים שאינם צד להסדר, הממונה מצא כי ניתן להפיג חששות אלו על ידי קביעת תנאים מתאימים. בין התנאים שקבע הממונה - התחייבותה של התאחדות בתי המלון להפעיל תוכנית אכיפה פנימית. הפטור ניתן לתקופה מוגבלת ותוקפו יפקע ב-1 בינואר 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully