וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון איפשר לעו"ד אליעזר וולקובסקי לערער על ההסכם בין משה בדש למפרק של החברות שלו הפוטר את בדש מאחריות

אמיר הלמר

16.10.2002 / 15:53

עו"ד וולקובסקי שימש כמפרק הזמני של החברות של בדש ונתבע ע"י המפרק בגין נזקים שגרם על סך 10 מיליון שקל; ביהמ"ש: וולקובסקי עלול להיפגע מההסכם ולכן יכול לערער על אישורו



רשם ביהמ"ש העליון, עודד שחם, אישר לעו"ד אליעזר וולקובסקי להגיש ערעור על פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי, שנתן תוקף של פסק דין להסכמה בין משה בדש, הבנק הבינלאומי ואיתן ארז, המפרק של חברות שונות השייכות לבדש, לפיה מתחייב המפרק שלא להעלות טענות כלשהן כנגד בדש והבינלאומי בקשר לפעולות שביצעו בחברות.



וולקובסקי שימש כמפרק הזמני של החברות של בדש ולפני כשנה הגיש כנגדו המפרק איתן ארז תביעה אישית על סך כ-10 מיליון שקל, וזאת בטענה כי גרם נזקים לחברות בזמן ששימש בתפקיד המפרק הזמני.



וולקובסקי, יש לציין, לא היה צד להליך אישור ההסכם בין המפרק לבדש ולבינלאומי, ואלו ביקשו מביהמ"ש למחוק את הערעור שהגיש וולקובסקי בטענה שהוא לא היה צד להסכם ולהליך שאישר אותו, ולכן אינו יכול לטעון כנגדו.



שחם לא מקבל את הטענה וקובע כי יש לאפשר לוולקובסקי לערער על אישור ההסכם בפסק הדין גם אם לא היה צד להליך, שכן קיומו של ההסכם ואישורו עלולים לפגוע באינטרס כספי ורכושי של וולקובסקי.



שחם קובע בהחלטתו כי במקרה של וולקובסקי מדובר בהסכם שמשחרר גורמים שונים מאחריות לנזקים או להפסדים של החברות, ומותיר רק אותו לבדו לשאת בסיכון כי יחויב באחריות לאותם נזקים בגובה של מיליוני שקלים. "מבחינה זו", קובע שחם, "יש בהסכם שאושר ע"י ביהמ"ש המחוזי כדי להגדיל את הנזק הפוטנציאלי בו עלול לשאת וולקובסקי ויש בהחלטה המאשרת את ההסכם משום פגיעה בו".



שחם מציין כי וולקובסקי נתבע בין השאר בגין נזקים שנגרמו לטענת המפרק, עקב אי נקיטת פעולות לביטול עסקות שונות כאשר עסקות אלו בוצעו על ידי צד להסכם עם המפרק, שנהנה כעת מפטור מאחריות בגין ההסכם. לפיכך, קובע השופט כי יש לוולקובסקי אינטרס ברור בתקיפת ההסכם אשר מכוחו יכול להיווצר מצב בו הוא יישא בנזק אשר מי שהיה שותף לגרימתו, הופטר מהאחריות לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully