וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אינטל נופלת ב-15%, מוטורולה צונחת ב-20.8%

דפנה מאור

16.10.2002 / 16:01

מדד המוליכים למחצה נופל ב-6%; ירידות במניות הבלו צ'יפ - קוקה קולה נסוגה ב-7.87% בעקבות אזהרת רווח

אינטל ומוטורולה מובילות את הירידות בנאסד"ק , בעקבות דו"חות מאכזבים והורדת תחזיות. בעקבותיהן נרשמות ירידות במגזר הטכנולוגיה ומדד המוליכים למחצה נופל ב-6%.

אינטל יורדת ב-15% לאחר שהחמיצה את תחזיות וול סטריט ודיווחה על צמיחה של 547% ברווח ל-686 מיליון דולר, 10 סנט למניה, ברבעון השלישי. זאת, לעומת תחזיות לרווח של 13 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, מעט נמוך מהכנסות של 6.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל. עבור הרבעון הרביעי צופה אינטל הכנסות של 6.5-6.9 מיליארד דולר, הנמוכות מתחזיות האנליסטים כי אינטל תרשום רווח של 16 סנט למניה והכנסות של 6.9 מיליארד דולר.

מתחרתה הראשית של אינטל, AMD, יורדת ב-7.8%. סיסקו יורדת ב-4.9% ומניות מגזר ציוד התקשורת רושמות ירידות בעקבותיה.

מוטורולה יורדת ב-20% לאחר שפירסמה אזהרת רווח והכנסות ל-2003 ולרבעון הרביעי. מוטורולה דיווחה אמש על רווח ראשון לאחר שבעה רבעונים של הפסד למוטורולה . יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם דיווחה על רווח של 111 מיליון דולר ברבעון השלישי, המשקף רווח של 5 סנט למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הפסד נקי של 1.41 מיליארד דולר. מוטורולה החמיצה את תחזית ההכנסות עם ירידה של 14% ל-6.4 מיליארד דולר, והורידה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי.

שרשרת הדו"חות הטובים במגזר הבנקאות בארה"ב נקטעה היום עם נפילה של 91% ברווחי ג'יי.פי מורגן צ'ייס (סימול JPM) ברבעון השלישי. הבנק השני בגודלו בארה"ב סובל מחשיפה לחובות אבודים, נסיגה בבנקאות ההשקעות והשקעות לא מוצלחות, ומנייתו נסוגה ב-1.7%.

יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, חברת קוקה קולה , נופלת ב-7.8%. קוקה קולה דיווחה על עלייה של 8% ברווח הרבעוני, כשהיא מסתייעת במכירות חזקות של המשקה החדש "ונילה קוק" בארה"ב, שוק המשקאות הגדול ביותר בעולם. יחד עם זאת הזהירה החברה שרווחיה השנתיים ייפלו מתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully