וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוניינים להתרכז בפיתוח? עוברים לשירות מנוהל של הקוד הפתוח בענן

17.4.2016 / 14:46

מפתחים רבים מוצאים את עצמם מבזבזים כסף וזמן יקר על בניית סט הכישורים סביב סביבת הקוד הפתוח וניהול בסיס הנתונים. מעתה, הם יכולים להתרכז בפיתוח המוצר עצמו במקום לעסוק בתשתיות ובקונפיגורציה שמסביב

עובדים עם מחשבים עושים ישיבה. ShutterStock
במקרים רבים המפתחים לא יכולים להרשות לעצמם לנסות ולטעות/ShutterStock

פיתוח בסביבת קוד פתוח הפך לבחירה האולטימטיבית של מפתחים רבים. בעיקר משום הגמישות שמספקות מערכות אלו, הניתנות להתאמה אישית על ידי כל אדם המצויד בידע ובכלים הנחוצים לכך. אולם, מפתח המשתמש בקוד פתוח נדרש לדאוג, בין היתר, גם לתשתיות, לאבטחת המידע והקמה והפעלה של הסביבה הנדרשת, ולתחזוקה השוטפת שלהם.

בחלק מהחברות מנהלים זאת באופן ידני ובלתי יעיל, ומשקיעים זמן רב בלימוד והכרה של סביבת הקוד הפתוח, או מוציאים סכומי כסף גבוהים על העסקת מומחה היודע לנהל את מערכות המידע, את השרתים ומסדי הנתונים.

כל מפתח יכול לייצר קוד תכנה, אך עליו להתמודד בתנאי העולם התחרותי ולהיות ראשון בשוק, בין אם מדובר במפתח בודד, צוות קטן, או ארגון גדול. במקרים רבים המפתחים לא יכולים להרשות לעצמם לנסות ולטעות, אלא צריכים להיות מדוייקים ומהירים.

כאשר הפעילות מתרחבת, לעיתים בקצב מהיר מאוד, נוצר צוואר בקבוק המחייב אותם לבצע עבודת התאמה, כאשר לא תמיד יש להם את המשאבים או הידע הנדרשים. יתר על כן, מגבלות תשתית ותקציב מהוות מחסום משמעותי בדרך לפיתוח ומונעות את ההתרכזות בפיתוח המוצר עצמו.

על מנת להתמודד עם אתגרים אלה השיקה יבמ לפני כשנה סדרה של פתרונות: Cloud Data Services, הכוללים שירותי נתונים בענן, ביניהם:

BigInsights - סביבת Hadoop מנוהלת ומוכנה מיידית לעבודה.

dashDB - סביבה מנוהלת ליישומים אנליטיים ומחסני נתונים הפועלת במהירות גבוהה.

Cloudant - בסיס נתונים NoSQL מנוהל, מבוסס json documents, המציע יתרונות רבים ליישומי אינטרנט ומובייל, כגון נתוני מיקום המשתמשים וזמינות ליישום, גם כאשר המכשיר של משתמש הקצה אינו מחובר לרשת האינטרנט, ועוד.

אישה עובדת על מחשב. ShutterStock
שורה של הצעות עבור מפתחים העובדים בעולמות הקוד הפתוח/ShutterStock

עתה מרחיבה יבמ את שירותיה באמצעות תוכנית Open for Data, הכוללת שורה של הצעות עבור מפתחים העובדים בעולמות הקוד הפתוח, או מעוניינים להיכנס אליו. זאת, על מנת להקל על המפתחים ולאפשר להם לעבוד במהירות עם כמויות גדולות של נתונים בענן, ללא הצורך בידע ומומחיות של הקמת סביבת העבודה וניהולה.

שירותים אלה מיועדים לסייע לצוותי פיתוח לבנות יישומי אינטרנט ומובייל בקנה מידה מודרני ומהיר והופכת את מודל צריכת הענן למסודר יותר.

הפתרון אותו מציעה יבמ הוא למעשה סביבת Open Source הניתנת כשירות מנוהל. כלומר, במקום שהמפתח ישקיע את זמנו בבניית סט הכישורים הנדרשים להקמה ותחזוקה של סביבת הקוד הפתוח, הוא יוכל לרכוש זאת כשירות מנוהל. במסגרת שירות זה תדאג יבמ למערכות ההפעלה, לאבטחת המידע ולניהול השוטף שלהם ולכל התחומים הנדרשים מסביב לפיתוח עצמו, עם תמיכה של 24X7.

בנוסף, מציעה יבמ את השירות המנוהל בסביבה נפרדת (bare metal). מפתחים שכבר השקיעו ב-open source כמו MongoDB, יוכלו להמשיך ולמנף את עבודתם באמצעות השירות. הם יכולים, למעשה, להשתמש בסביבת הקוד הפתוח שהם רגילים לעבוד בה וליהנות משירות מנוהל של סביבה זו, שיאפשר להם לממש את האפשרויות הגלומות בפיתוח המוצר שלהם במהירות ותוך חיסכון בעלויות.

השירות המוצע תומך בסביבות ענן מגוונות, כמו Amazon או SoftLayer. מפתחים אשר החלו בפיתוח המערכת בסביבה אחרת, יוכלו בקלות להעבירה ליבמ מבלי לשנותה ומבלי להשקיע סכום כסף גדול מראש – אתה משלם עבור מה שאתה משתמש.

מאגרי נתונים במרחק של קליק

בעולם היזמות הטכנולוגית, נתונים הם מצרך חשוב ביותר. ארגונים רבים זקוקים לנתונים נגישים, זמינים ובזמן אמת, אשר יהיו משמעותיים ובעלי ערך עסקי.

שירות נוסף שמציעה יבמ על מנת לעזור למפתחים הזקוקים לנתונים זמינים Data Exchange, מאפשר גישה לסטים של נתונים מתוך קטלוג של יותר מ-150 מערכות תוכן בתחומי עניין מגוונים כגון: תקשורת, תחבורה, פנאי, מדע וטכנולוגיה, בריאות ועוד.

נתונים אלה זמינים לציבור המשתמשים, על מנת לנתח נתונים ממגוון מקורות, או לחילופין לשלבם ביישומים המפותחים. יבמ מציגה נסיון רב-שנים ופרישה נרחבת של מרכזי ענן רבים מסביב לעולם והפתרונות המוצעים על-ידה לשירות מנוהל של סביבת הקוד הפתוח מאפשרים למפתחים להתרכז בעיקר – בפיתוח המוצר והבאתו במהירות המירבית לשוק.

להתנסות חינם בשירותי Open for Data

וואלה! NEWS בשיתוף יבמ
  • עוד באותו נושא:
  • יבמ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully