וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהרובוט ישאב: כך תבחרו שואב אבק שמתאים לבית שלכם

לקראת הניקיון הגדול החלטנו לפנק אתכם בסקירה הגדולה והיסודית של הדגמים החדישים לשואבים הרובוטיים המובילים היום בשוק. כך תדעו איזה דגם ינקה אחרי החתול שלכם או ייכנס מתחת למיטה

איך בוחרים שואב אבק רובוטי?/מערכת וואלה!

השואבים הרובוטים פרצו לחיינו לפני יותר מעשור, מאז הדגמים רק הלכו והשתכללו וחברות חדשות נכנסו לשוק. מי שהכניס פעם רובוט יעיל לביתו, אחד כזה שמתאים בדיוק לצרכים שלו, יודע שהוא כבר לא יכול להסתדר בלי. מדובר בכלי מאוד יעיל ונוח לתחזוקה שוטפת של הבית, אולם רכישה של מכשיר שלא בדיוק מתאים לצרכי הבית שלכם יכולה להוות בזבוז כסף ולגרום לעוגמת נפש רבה. אף אחד לא רוצה לעבוד בשביל הרובוט שלו, לרוץ ולפנות שטיחים וחפצים, או לנקות לכבודו את הבית. הרובוט צריך לעבוד בשבילכם ואתם צריכים לדעת לבחור את האחד. לכל מכשיר את היתרונות שלו, וכל אחד מותאם לצרכים מסוימים.

למשל, לא כל מכשיר יודע לעבוד על שטיחים, ולכן בבית עם שטיחים צריך לבחור רובוט גבוה יחסית, שלא מסתבך בסיבים. לבית שיש לו בעלי חיים צריך לחפש דגמים עם ספירלות הסיליקון, מה שמתאים לבית קטן לא מתאים לבית גדול ולהיפך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מנת לעזור לכם לבחור את הדגם שמתאים לבית שלכם ערכנו סקירה יסודית ומעמיקה של 7 דגמים חדשים מהחברות המובילות בשוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

LG HOM-BOT VR6462LV

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LG HOM-BOT VR6462LV/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאורך השנים פיתחה LG מוניטין של אמינות. הקונצרן הדרום קוריאני הוא, אולי, ענק האלקטרוניקה היחיד שהצליח להיכנס לשורה הראשונה של הרובוטים הביתיים, לצד חברות כמו רומבה וניטו המתמחות בתחום. ההום בוט VR6462LV הוא האח המתקדם של דגם ה-6270, מצויד ב-44 חיישנים ושתי מצלמות לניקוי ולמיפוי שמתיימרים להעניק חווית שאיבה אידיאלית.

יתרונות

שקט. אמצעי הפיתוי של יצרניות הרובוטים הוא לספר לכם שתוכלו לתת להם לעבוד כשאתם לא בבית, אבל ב-LG הבינו את מה שמרבית המתחרים לא: יש אנשים, הפלא ופלא, שיפעילו את המכשיר כשהם צופים בטלוויזיה או סתם יושבים על הספה. עם עוצמת רעש שמגיעה ל-60 דציבל בלבד, לא תרגישו שההום בוט עובד וזהו יתרון ענק. הוא לא יפריע לשמוע שיר ברדיו, שידור מונוטוני של מהדורת חדשות או סתם שיחת סלון, ובמיוחד יגרום לכם להרגיש רצויים בביתכם.

גובה. גובהו של ההום בוט הוא 8.9 סנטימטר, מה שמאפשר לו להיכנס למקומות שמתחרים רבים לא היו מעזים לנסות. במקרה שלנו הוא חדר מתחת למיטה (הרובוט הקודם שלנו לא עשה את זה ושילמנו את מחיר המאמץ ברכינה תוך כדי קללות בלתי פוסקות) והכריח את עצמו לפרוץ גם בונקרים אחרים, במיוחד באזור הפינות והפנלים.

סוללה. בחברה מבטיחים שסוללת הליתיום-פולימר של ההום בוט תאפשר לו לעבוד הרבה, ועל פניו ההבטחה הזו בהחלט מתממשת. הוא נתן עבודה יפה בלי להתעייף במשך שני סיבובים רצופים על דירת 60 מ"ר (סך הכול 120 מ"ר כמעט ללא הפסקת טעינה). כל זאת, כשהרצפה גדושה בפרווה של כלבה וחתולה.

תא אשפה. סל פסולת ענקי ביחס למתחרים. אוסף כמות עצומה של אבק ופרוות חיות, ובשל כך לא מרבה לעצור ולבקש לרוקן אותו. על הקונטיינר מותקנת מברשת קטנה, מה שמקל עוד יותר על הריקון והופך אותו למלאכה פשוטה במיוחד.

מבחן הספה. מאוד פשוט: שימו על ספה והפעילו. עושה עבודה טובה, מקפיד לא ליפול.

חסרונות

עקשנות יתר. המאמצים הכנים של ההום בוט להגיע לכל מקום עולים לו לעיתים במלחמות יתרות. אצלנו הוא נכנס למאבק מיותר עם הצוקל (המרווח בין דלת הארון לרצפה) במטבח (גובה 9 ס"מ), מה שגרם לו לא רק להיקלע לקרב אלים וללכת, מילולית, עם הראש בקיר, אלא גם לצאת חבול ועם כמה שריטות על גבו.

מטאטא מתחת לשטיח. גם כאן המושג אינו מטאפורי כי אם מילולי. במקרים מסוימים (לא רבים) תפסנו אותו דוחף קווצות לכלוך לפינה במקום לאסוף אותן. לא יפה, נעלבנו ודאגנו שיידע את זה ויתבייש.

מברשת סיבים. עקב האכילס הגדול של המוצר. יצרני הרובוטים מודעים לכך שאחד מקהלי היעד העיקריים למכשיר הם מחזיקי בעלי חיים, ובמיוחד לשם כך פיתחו את ספירלות הסיליקון, שמאפשרות הסרת לכלוך בנקל לאחר השימוש. ההום בוט, לעומת זאת, מצויד במברשת קשיחה שגורמת לפרווה ולאבק להסתבך בה, מקשה על הניקוי ודורשת תחזוקה מאומצת יותר.

שורה תחתונה

מחירו של ההום בוט – 1,999 שקלים במבצע לפסח במקום 2,300 שקל - נמוך במאות שקלים מהמתחרים הגדולים והופך אותו לכדאי. ההפעלה השקטה שלו היא הדובדבן על הקצפת. עם זאת, גזרת בעלי החיים מוצאת אותו בנחיתות משמעותית, ככה שהמכשיר יעיל מאוד לבית נטול חיות, אבל אם יש לכם חתול או כלב, כדאי לחשוב על פיתרון אחר.

DEEBOT DM85

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
DEEBOT DM85/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת ECOVACS המייצרת שואבי אבק עבור החברות הגדולות בעולם, השיקה השנה את ה- DEEBOT DM85, שואב אבק רובוטי שיודע לשטוף, בעזרת מיכל מים ומטלית מייקרופייבר ייחודיים. בנוסף לפטנט השטיפה, הרובוט מצויד בשלט רחוק ופטנט שאיבה ישירה (ללא מברשת).

יתרונות

יסודיות וניקיון הפינות. הבית נראה נקי במיוחד אחרי שהדיבוט עבד ועבר ביסודיות על כל האיזורים, לא פספס דבר, והקפיד לעבור בפינות. לרובוט מצב עבודה מיוחד שמתמקד בפינות, ובזכות אורך הסיבים במברשות הקדמיות הוא אכן מגיע לכל פינה.

חכמה. הרובוט אכן חכם. לא מרבה להיתקע ולהיכנס לפינות שמהן לא יוכל לצאת. מצליח להיכנס גם למעברים צרים ולצאת מהם בהצלחה. לומד את הסביבה בחכמה. בזכות גובהו הנמוך מצליח להיכנס מתחת לרהיטים נמוכים.

סוללה חזקה. הסוללה מחזיקה ניקוי יסודי של דירת ארבעה חדרים. הוא לא מפסיק את העבודה בשעה שהוא יודע שסיים, הוא ממשיך עד שהסוללה מתרוקנת ואז חוזר לעמדת הטעינה שלו, אותה הוא מוצא בקלות.

שטיחים. למרות העדר החיבה של השואבים הרובוטיים לשטיחי שאגי וכבלים, הדיבוט עבר בהצלחה את מבחן השטיחים. לא הסתבך בשערות השטיח, ורק פעם אחד הרים את השטיח בטעות ולא הצליח להילמט. אבל זה קרה רק פעם אחת מיני רבות שבהן עבד. גם עם הכבלים הסתדר לא רע – ניקה באיזור בו הם פזורים, וברגע שנתקע ידע לצאת מזה בכבוד.

ניגוב לח. אומנם לא ניתן לקרוא למה שהרובוט מציע בתחום הניקיון הלח שטיפה, אבל זה בהחלט יותר ממה שראינו עד עכשיו. מתקן הניקוי הלח נוח לשימוש, המגבת מתלבשת בקלות, והוא פשוט מנגב את הרצפה במגבת לחה אחרי ששואב אותה. זה משאיר סימני ניגוב ולא מחליף ספונג'ה רצינית, אבל בהחלט מסיר את לכלוך הראשוני ומתאים לתחזוקה יומיומית של איזורים שמתלכלים מהר.

חסרונות

העדר קיר וירטואלי או לייסט מגנטי שיכול להגביל את התנועה של הרובוט. אם רוצים שינקה איזור אחד ספציפי בחלל צריך להגביל אותו באמצעים הקיימים, לשים כרית או רהיט שדיבוט פשוט לא יוכל לעבור דרכו.

לא מבצע סיום אוטומטי של עבודה. הרובטו ימשיך לעבוד בניקיון עד שתעצרו אותו או שתיגמר לו הסוללה ויעבור על אותם איזורים שוב ושוב.

אין תקשורת קולית או כתובה עם הלקוח. רוב הדגמים המתקדמים של הרובוטים מתקשרים עם הלקוח או בעל הבית אם תרצו באמצעות כתיבה או דיבור של הדרישות/בעיות/ הנחיות שלו. חלק כותבים את זה על הצג וחלק ממש מדברים. לדיבוט רמת תקשורת ישנה באמצעות הבהוב של הכפתור המרכזי וספר הוראות שמסביר מה פירושו של כל הבהוב.

שורה תחתונה

מחירו של הדיבוט במבצע לחג 2,690 במקום 2,990 שקלים, מחיר הוגן יחסית לדגמים החדשים שקיימים היום בשוק. יש לו מעט מאוד חסרונות והוא מתאים לבתים עם שטיחים וחפצים מרובים על הרצפה. המוצר מיובא לישראל על ידי חברת אלקטרו גל.

MONEUAL PRO H 68

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
MONEUAL PRO H 68/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מותג קוריאני שהפעם הגיע עם בשורה: לא רק שאיבת אבק מעגלית אלא גם פונקציית "ניגוב רטוב" שאחרי ניקוי האבק יודע לנקות את השטח באמצעות סחבת מיקרופייבר רב פעמית ומיכל מים פנימי. ההבטחה לא מותירה מקום לספק, במיוחד בקרב הישראלים שישמחו לגלות ממשק בעברית.

יתרונות

ניקיון: אם להוציא מהמשוואה את בעיית הניווט עליה תקראו בהמשך, הרי שהרובוט הזה הוא כמעט המנקה המושלם. בין השאר, כי הוא מצויד בשלושה מצבי ניקוי כולל ניקוי בחושך שמיועד לאזורים שמתחת לספה. את החללים שהוא כיסה הוא ניקה ביסודיות שלא מביישת מטאטא חדש וסמרטוט ספונג'ה עדין.

ממשק נוח: מוצאו של הרובוט הוא אמנם מקוריאה אבל הוא מצויד במערכת בינה מלאכותית שכוללת גם את השפה העברית. כך, הוא יודע להתריע על שימוש גובר בסוללה ועל תקלות ארעיות. באופן כללי מדובר בשואב רובוטי קל לתפעול והרכבה. זה מאוד חשוב כשרוצים לרחוץ את המסנן ולנקות את המטלית. הוא אף מגיע עם שלט רחוק שמקל על העבודה.

גובה: גובהו של השואב הוא פחות מ-4 סנטימטר, מה שהופך אותו לאחד הרובוטים הנמוכים הקיימים בשוק. אתם יכולים לנחש לבד מה זה אומר: גישה לכל חלקי הבית ומתחת לרהיטים בלי כל בעיה. מנגד, אל תצפו שהוא ינקה באופן מושלם שטיחים גבוהים. הוא פשוט יתנגש בהם חזיתית.

סוללה: היצרן מבטיח שסוללת הליתיום של ה- PRO H 68מסוגלת לנקות שטח של 150 מטרים. אחרי טעינה מלאה שלקחה שעתיים בדיוק, הרובוט עבד קצת יותר משעה לפני שתש כוחו.

חסרונות

שקט: ובכן, לא מדובר ברובוט שקט במיוחד. אם אינכם בקרבת מקום זה לא מציק במיוחד אבל אם אתם בסלון והוא פועל לרגליכם, תצטרכו להגביה את הטלוויזיה מעט. לפיכך, ההמלצה היא להפעילו בזמן שאינכם בבית.

ניווט: בניגוד למערכת חיישנית אינפרה-אדום בו מצוידות כמה ממתחריו, ה- PRO H 68 ניחן בחיישן קדמי ששולח אותות לתקרה ומסייע לו לנווט את דרכו באמצעות קרן אור בלתי נראית. כך הוא יוכל היטב להישמר מהתרסקות במדרגות למשל, אבל העובדה הזאת דווקא עשויה להגביל את סיבוביו בחושך מוחלט. בנוסף, למרות שכוון לתכנית הרצויה, לקח לו המון זמן לצאת מהחדר המרכזי ולהגיע לחדרים האחרים.

מברשות הצד: גם כאן, בניגוד לכמה ממתחריו, מברשות הצד הנשלפות הן צרות מדי וזה בהחלט פוגע ביכולתן להגיע לפינות או לאזורים בעייתיים.

השורה התחתונה

ה- PRO H 68מוצע למכירה ברשת ביג אלקטריק ב-2,990 שקלים – מחיר לא זול, אבל אם אתם רוצים רובוט יסודי ושיטתי ויש לכם סבלנות, זה הרובוט בשבילכם. מנגד, תצטרכו לצאת מהבית כדי לתת לו לעבוד. כך תבטיחו לעצמכם פעמיים שקט.

ניטו בוטוואק 85D

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניטו בוטוואק 85D/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת neato'האמריקאית משיקה לרגל החג דגם חדש ומתקדם מסדרת בוטוואק-85D בצורה D המבטיח עוצמת שאיבה חזקה במיוחד, יסודיות בניקוי של שטחים גדולים והגעה לכל פינה בבית.

יתרונות

ניקיון. הרובוט עובר ביסודיות ושיטתיות על שטחי הבית, כמעט ולא משאיר לכלוך, לא נתקע ולא גורם לבעלים לכאב ראש מיותר. עושה את עבודתו ובסופו חוזר לעמדת הטעינה, או לנקודה שממנה התחיל את עבודתו.

שטיחים. עולה בקלות על שטיחים ועובר אותם מבלי להסתבך. בזכות עוצמת היניקה החזקה שואב אותם בעוצמה ונותן הרגשה של ניקיון.

לייסט מגנטי. ניתן להגביל את איזור העבודה שלו בזכות הלייסט המגנטי שלא קיים בחלק מהרובוטים החדשים.

חסרונות

סוללה חלשה. למרות הניקיון היסודי לבית שהרובוט הזה יכול היה לספק, הסוללה שלו מחזיקה לשני חדרים גדולים או שלושה קטנים בלבד. מדובר בסוללה חלשה לכל הדעות, ולכן הרובוט לא מתאים לניקיון של חללים גדולים.

גובה. כפתור הפעלה גבוה שלא מאפשר לו לעבור מתחת לרהיטים.

שורה תחתונה

מחירו של רובוט ניטו הוא סביב ה-3,690 שקלים, מה שהופך אותו לרובוט יקר יחסית. הרובוט עבר את רוב המבחנים אומנם נכשל באחד העיקריים – מבחן הסוללה. הרובוט שווה ומתאים לדירות קטנות עם חללים קטנים, או לאנשים שהצורך שלהם בניקיון הוא נקודתי בלבד.

רומבה iRobot 980

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רומבה iRobot 980/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו ג'יפ, פריג'ידר ומוצרים חלוציים אחרים שהטביעו את שמם גם על המתחרים, iRobot הפכה לאורך השנים לשם הגנרי לרובוטים. לפני 14 שנים השיק הקונצרן ממסצ'וסטס את הסדרה הראשונה של "רומבה", ומאז הלך והשתכלל. בשנים האחרונות התרגל הצרכן הישראלי לסדרת 800 הפופולארית. הרומבה 980 אמור היה לקחת את החברה צעד קדימה.

יתרונות

עדינות ודיוק. כשיש לך בבית את דגם ה-870 אתה יכול להשוות למכשיר החדש יותר. אין קשר בין הדגמים בכל הכרוך בטיפול במכשולים. מצויד במצלמה ענקית ובחיישנים, ה-980 לא נתקל בכלל בחפצים, מנקה סביבם בדיוק מילימטרי, הצליח לטפס על המשקל הדיגיטלי בחדר האמבטיה (אף רובוט אחר לא עשה את זה) ובגדול נותן שקט נפשי כשהוא מסתובב בבית.

חיי סוללה. פשוט נצחי. יכול להסתובב הלוך ושוב בבית ולא להראות שום סימן של עייפות. לא יחזור לתחנת העגינה בלי להשלים סיבוב ניקיון מאסיבי בבית של 100 מ"ר +.

הפעלה דרך אפליקציה. זה מצוין פה כיתרון כי זו תוספת שהיא בהחלט נייס טו הב, גם החיבור לרשת הביתית פשוט וקל ותמיד נחמד לשלוט מרחוק על מכשירים, אבל בואו נחשוב פרקטית – כמה באמת דחוף לכם להפעיל רובוט דרך אפליקציה ולגלות מרחוק מה מצב מיכל הלכלוך שלו?

ניקוי קל. הם קוראים לזה AeroForce, אתם פשוט תקראו לזה גלגלי סיליקון. שני הגלילים, שכל אחד מהם נשלף בלחיצה כמו מחזיק הפלסטיק הקלאסי והמשעשע של נייר הטואלט, קלים לניקוי ושום דבר לא נתפס בהם. יתרון גדול שיש ל-iRobot (וגם לניטו) על פני המתחרים, במיוחד בבתים עם בעלי חיים.

חסרונות

רעש. אם בסמסונג אפשר לקבל את זה כמובן מאליו, במקרה של הרומבה אנחנו יודעים שאפשר גם אחרת. נדמה היה לנו שהוא עובד בדציבלים גבוהים יותר מקודמיו, לכן הפעלנו, כאמור, במקביל, גם את ה-870 ואכן, ההבדלים בעוצמות היו גדולים. הצליל מחריש אוזניים לעתים, במיוחד על שטחים שדורשים עבודה אינטנסיבית יותר.

גובה. שוב, מקור ההשוואה הוא דגם ה-870. ה-980 גבוה בחצי סנטימטר, וזה אולי נשמע לא הרבה אבל יכול להיות משמעותי מאוד. ה-870, כמו ה-LG, נכנס תחת הצוקל של המטבח, ה-980 לא. לנו זה חשוב, מאחר שעם ה-980 הפירורים לא הולכים לשום מקום ודווקא עם קודמיו כן.

שורה תחתונה

המחיר בשוק הוא סביב 4,000 שקלים. אין ספק שרומבה כמותג הוא אחד המובילים וגם המכשיר הזה עושה עבודה מצוינת, אבל, אלא אם אתם חובבי גאדג'טים שמתעקשים על הכלי הכי מתקדם בשוק, לא בטוח שהוא שווה את הפרש 1,000 השקלים (4,000 לעומת 3,000) שקיים בינו לבין מכשירי סדרת 800.

Miele Scout RX1

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Miele Scout RX1/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה למצוא מישהו שלא מכיר את מוצרי החשמל של החברה הגרמנית Miele. מנגד, שואבים רובוטיים מעולם לא היה בליבת הייצור שלה כמו תנורי בישול, מקררים ומכונות כביסה, כך שהמוצר האחרון בהחלט מעורר עניין ושווה בדיקה.

יתרונות

ניקיון: אם יש משהו שאפשר לומר על הרובוט הזה הוא שמדובר בחולה ניקיון ובעיקר עקשן. אין טעם לנסות לכוון אותו או להניח את האבק מולו (כן, יש מי שעושה את זה). הוא יגיע אליו אם תרצו או לא. ה- Miele הוא מנקה מצוין שלא משאיר אחריו שאריות. הוא יסרוק את החלל בשיטתיות כל עוד תתנו לו זמן ולא תנסו להרים אותו. כשזה יקרה, תראו את חיווי התקלה מצפצף מיד.

שקט: גם כאן הוא מצטיין ואפילו מנצח את המובילים שבחבורה. למען האמת, כמעט ולא שומעים את פעולתו ואם אתם בחדר השני, ייתכן מאוד ולא תדעו שהוא עובד כלל. גם כאן, אם יתקל בבעיה מסוימת הוא יתחיל לצפצף ולהציג את מספר התקלה על הצג העליון.

סוללה: היצרן הגרמני צייד את הרובוט בסוללת ליתיום-יון חזקה ואיכותית במיוחד כדי להבטיח לו חיי מדף ארוכים. זה אומר שגם אחרי שעה אחת בלבד של טעינה אתם יכולים לתת לו לעבוד באור ירוק. צג הרובוט מצויד בשלושה מצבי סוללה בצבעים שונים שיתריעו מתי כדאי להחזירו לבסיס.

ממשק קל: הוא אמנם מגיע במארז ענקי אבל הרובוט הזה פשוט מאוד להרכבה ועוד יותר פשוט לתפעול. הוא מצויד בשלט רחוק מהימן וצג החיוויים שלו יודע לאותת לכם מה עליכם לעשות במידה וארעה תקלה. בנוסף, הוא מצויד בפסי גומי שבולמים את זעזועי המפגשים עם הרהיטים ובמארז נמצא פס גומי שיאפשר לכם להגביל את שטח הפעילות שלו.

חסרונות

גובה: כשמדובר בשואבי אבק רובוטיים, הגובה מתורגם מיד לזריזות או לחלופין, סרבול. קשה להגדיר את השואב הזה מסורבל, בין השאר בשל גובהו (קצת יותר מ-4 ס"מ) אבל לא פעם נאלצנו לחלץ אותו לאחר שנתקע מתחת לספה. כשזה קורה, אגב, הוא זועק לעזרה באמצעות חרחורי המנוע.

ניווט: גם הרובוט הזה מנווט את דרכו דרך חיישני תקרה ואם יש בעיה שעלולה להעיב על המכירה היא השטח הלא גדול יחסית שהוא מכסה לפני שהסוללה משמיעה קולות של כניעה. יש לו אמנם שתי תכניות עבודה אבל שתיהן לא סייעו יותר מדי להגדיל את החלל בזמן קצר.

שורה תחתונה

גם אם מדובר במרצדס של שואבי האבק, תג מחיר של 4,200 שקל הוא מרתיע ללא כל ספק. מצד שני, אם אתם מחובבי היצרן הגרמני אין ספק שזה הרובוט בשבילכם שכן אין לו כמעט חסרונות. יבואן: אלקטרה סחר

Samsung Powerbot VR-9000

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Samsung Powerbot VR-9000/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג נכנסה בגדול לשוק הרובוטים עם המכשירים העוצמתיים ביותר. אם משווים רובוטים למכוניות יוקרה, ה-Powerbot VR-9000 הוא ללא ספק ההאמר שבחבורה. עם עוצמת שאיבה גדולה בהרבה ובאופן מורגש מכלים אחרים, הפאוורבוט נותן ללא ספק מענה לצרכנים כבדים של ניקיון.

יתרונות

עוצמת יניקה והפרדת לכלוך גבוהה. הרובוט הזה הוא שואב ציקלוני, משמע יש לו קיבולת משופרת ויכולות גבוהות להפרדת אבק. כשהלכלוך נכנס, מערכת תאים תלת-שלבית מסננת אותו. איך המפרט הזה נוגע לכם כצרכנים? ובכן, המכשיר הזה פשוט לא נתקע בגלל לכלוך. כמו רובוטים אחרים, גם הוא עלול להסתבך בסיבים של שטיח או חולצה שייתקל בה על הרצפה, אבל ספק גדול אם תיתקלו בדרישה שלו להסיר מוקשים מהמברשת. לנו זה לא קרה, חלק גדול מכך בזכות הסעיף הבא.

כלום לא נתפס במברשת. הנדסת אנוש תמיד בולטת בפרטים הקטנים, והפרט הזה אולטרה חשוב. כל בעל רובוט יודע שמשימת הניקוי שלו לפני הפעלה מחודשת מתחלקת לשניים: הוצאת מיכל האשפה מלמעלה וניקוי כלי הטאטוא מלמטה, מה שמצריך טיפול קצת פיזי של הרמה והפיכה. כמו ל-LG, גם לפאוורבוט יש מברשת שיערות, עם שני הבדלים מהותיים: השערות גמישות והמברשת עצומה בגודלה. לאחר שימוש במשך מספר ימים, עדיין לא נתקלנו בצורך להתעסק איתה. אה, כן, זוכרים את עניין הכלבה והחתולה? הן היו אבק בשבילו, תרתי משמע.

שלט רחוק. ככל שנתכופף פחות, כן ייטב.

עמידות. לא נתקל במכשולים, למרות גודלו לא נכנס עם הראש בקיר ויכול בקלות לעבוד ברציפות במשך שעות, אם כי הוא לא ממש צריך מאחר שהמנוע שלו משלב מהירות ויסודיות.

תא אשפה עצום. אין מה להוסיף. פשוט קיבולת ענקית שמחייבת לרוקן רק לאחר פעמיים או שלוש של שימוש אינטנסיבי.

חסרונות

גודל. כבר אמרנו שמדובר בהאמר של הרובוטים, ועם האמר מתקשים למצוא חנייה בלב העיר. במלים אחרות, הרובוט הזה גבוה ומאסיבי, מה שהופך כניסה מתחת למיטה ולספות גבוהות למשימה בלתי אפשרית.

עוצמת רעש. בגלל המנוע החזק, הפאוורבוט הוא הרובוט הרועש ביותר מכל מה שיש היום בשוק. קצת קשה להישאר אתו בבית, אבל האמינות היחסית שלו במניעת תקלות תאפשר לכם לצאת בראש שקט בזמן שהוא עובד.

שורה תחתונה

זהו מכשיר יקר, מחירו מתחיל מ-3,690 שקלים. יש לזכור שהוא גם משרת מטרות אחרות ומצויד ברמה גבוהה מאוד של הנדסת אנוש, שהופכת את השימוש בו לקל ונוח ביותר. במיוחד יעיל לבעלי דירות גדולות שרוצים ראש נקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully