וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר גלעד: "אם לא תהיה נפילה דרמטית בהכנסות - נעמוד ביעד הגירעון של 3.9%"

ליאור כגן

16.10.2002 / 11:23

החשב הכללי: הגירעון באוקטובר ונובמבר אמור להסתכם בכ-1.5-2 מיליארד שקל בממוצע לחודש; בדצמבר צפוי להסתכם ב-6-7 מיליארד שקל עקב תשלומי קרן וריבית



"אם לא תהיה נפילה דרמטית בהכנסות, נעמוד ביעד הגירעון של 3.9% אחוז מהתוצר, כלומר כ-19-20 מיליארד שקל", כך אומר ל-TheMarker, ניר גלעד, החשב הכללי באוצר.



גלעד מסביר כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הגירעון בכ-9 מיליארד שקל, כלומר הממשלה יכולה להוציא כ-10 מיליארד שקל נוספים עד סוף השנה ולעמוד ביעד הגירעון.



"דצמבר אמור להסתכם עם גירעון של כ-6-7 מיליארד שקל, עקב תשלומי קרן וריבית, כלומר את אוקטובר ונובמבר יחדיו אנחנו אמורים לסיים עם גירעון של כ-3-4 מיליארד שקל, או כ-1.5-2 מיליארד שקל בממוצע לחודש", אומר גלעד. לדבריו, הגירעון הממוצע לחודש ב-12 החודשים האחרונים הוא כ-1.5 מיליארד שקל, כך שהכיוון הוא חיובי.



גלעד מתקשה להעריך את השפעת שביתת עובדי מס הכנסה על הכנסות המדינה ממיסים, אך מציין כי השביתה משפיעה בשני הכיוונים - הגבייה נמוכה יותר אך גם אין החזרים. לדבריו, השביתה אינה במקומה, במיוחד על רקע העובדה שהמגזר העסקי מפטר עובדים ומקצץ בהוצאות. "מן הראוי שאוכלוסיה זו, המובטחת במקום עבודתה, תנהג באיפוק גדול יותר", אמר גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully