וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אייזנברג מציע לרכוש את פויכטונגר תעשיות ללא בדיקת נאותות תמורת מינימום של 17 מיליון שקל

אמיר הלמר

16.10.2002 / 18:14

ע"פ ההצעה החדשה של אייזנברג יכולה התמורה להגיע עד ל-40 מיליון שקל; בנק לאומי תומך בהצעת אייזנברג; ההצעה תובע ביום ראשון לפני ביהמ"ש



שלמה אייזנברג לא מוותר על פויכטונגר תעשיות לשלמה שמלצר והחליט להגיש אף הוא הצעה לרכישת החברה, המצויה בהקפאת הליכים, ללא בדיקת נאותות וזאת תמורת סכום ריצפה של 17 מיליון שקל, כאשר סכום זה יכול לעלות עד 40 מיליון שקל ע"פ נוסחאות ופרמטרים שונים.



נודע כי למרות שהריצפה הקבועה בהצעה עומדת על 17 מיליון שקל, נודע כי למעשה מחיר הריצפה הריאלי אותו מציע אייזנברג תמורת פויכטונגר תעשיות עומד על 20 מיליון שקל, שכן ע"פ ההצעה ישלם אייזנברג תמורת החברה סכום זה במידה וההון העצמי של החברה ל-2002 לא יהיה נמוך מ-30 מיליון שקל. דו"חות החברה טרם פורסמו אך הערכות הן שהון החברה לא יפחת מסכום זה.



יש לציין כי קבוצת אייזנברג זכתה במסגרת ההתמחרות שביצע הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, למכירת השליטה בחברה, במסגרת המתווה שאישר לו ביהמ"ש. ע"פ המתווה, ניתנת לקבוצה הזוכה אופציה לרכוש השליטה, לאחר בדיקת נאותות שתבצע בתוך שלושה חודשים מיום אישור ההצעה. במידה שבעל האופציה יחליט שלא לממשה, הוא ישלם לנאמן סך של 3 מיליון שקל קנס.



אייזנברג, שהתחרה בין השאר גם בקבוצה של שלמה שמלצר וכן בקבוצת אורדן-סקופ, זכה בהתמחרות לאחר שהציע סכום של 57 מיליון שקל, תמורת האופציה לרכוש את החברה.



לאחר שהסתיימה ההתמחרות, הציעה קבוצת שמלצר הצעה לרכישת החברה במתווה שונה לחלוטין וללא בדיקת נאותות. שמלצר הציע למעשה לרכוש את החברה תמורת 30 מיליון שקל, בהנחה שהונה העצמי של החברה, כפי שיהיה בדו"חות הקרובים של החברה, יעמוד על 70 מיליון שקל. במידה שההון העצמי של החברה יעמוד על 40 מיליון שקל בלבד, תרד התמורה לפי הצעתו של שמלצר לרמה של 24 מיליון שקל בלבד. בכל מקרה, לפי הצעת שמלצר, לא תרד התמורה מתחת ל-15 מיליון שקל.



בימים האחרונים הודיעו מספר גורמים ובהם מס הכנסה ונאמן משב תעשיות קירור כי הם תומכים בהצעת שמלצר בשל הוודאות הקיימת בהצעה זו, שכן המכירה נעשית באופן מיידי וללא בדיקת נאותות.



כאמור, למרות שאייזנברג זכה בהתמחרות הוא החליט להציג לנאמן הצעה אלטרנטיווית שתתחרה בהצעת שמלצר, על פי המתווה שהציע האחרון. עוד נודע כי בנק לאומי תומך בהצעתו החדשה של אייזנברג וכעת בוחנים את ההצעה באי כוחו של נאמן פויכטונגר תעשיות, עוה"ד אילן שביט וניצה פוזנר.



חברת ערד , שבשליטת אייזנברג, שהגישה את ההצעה החדשה מסרה כי היא הודיעה לעובדי פויכטונגר תעשיות כי היא רואה בהם את אחד הנכסים המרכזיים של החברה והבסיס למוניטין שלה. כמו כן התחייבה ערד כלפי העובדים לשמור על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים כפי שהיו בעבר, תוך נסיון לשפרם אגב הידברות. בתוך כך נמסר מבאת כוח העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי קיימת הידברות בין העובדים לקבוצת אייזנברג, אך טרם נחתמה התחייבות לפי דרישת העובדים.



ביום ראשון תובא הצעתו של אייזנברג לביהמ"ש במסגרת הדיון שנקבע ע"י השופטת ורדה אלשייך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully