וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האג"ח של ג'נרל מוטורס; המניה נופלת ב-5%

יהודה שויצר

16.10.2002 / 18:43

הזהירו כי שוקלים גם הורדת דירוג אג"ח למתחרה פורד; הדירוג לטווח הארוך קוצץ ל-BBB מרמה של BBB פלוס לנוכח העלייה בהתחייבויותיה של ג'נרל מוטורס לקרנות הפנסיה אותן היא מנהלת



סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס קיצצה את דירוג האג"ח של ג'נרל מוטורס . סוכנות S&P ציינה בהודעתה כי החליטה להוריד את הדירוג לטווח הארוך ל-BBB מרמה של BBB פלוס לנוכח העלייה בהתחייבויותיה של ג'נרל מוטורס לקרנות הפנסיה אותן היא מנהלת.



S&P אישרה כי הדירוג לטווח הקצר ייוותר ברמה של A-2. סך כל חובותיה של ג'נרל מוטורס האמירו ל-187 מיליארד דולר (נכון ל-30 בספטמבר 2002).



סקוט ספרינזן, אנליסט אג"ח ב-S&P, ציין בדו"ח המחקר כי הסיבה להורדת הדירוג היתה ביצועיהם העלובים של קרנות הפנסיה שהחברה מנהלת. ספרינזן ציין כי להורדת הדירוג תרמו גם ביצועיה התפעוליים של חברת פיאט, בה מחזיקה GM ב-20%.



לחיוב, הדגיש האנליסט כי תזרים המזומנים של החברה איתן, והוא ימשיך להיות איתן גם בשנים הקרובות. עוד ציין ספרינזן כי עתודות המזומנים בחברה יספקו לה ביטחון רב.



בסטנדרד אנד פורס גם הזהירו כי יורידו את דירוג האג"ח של מתחרתה של GM, פורד . לפורד חובות והתחייבויות בהיקף של 162 מיליארד דולר. ב-S&P ציינו כי בתקופה הקרובה ייפגשו נציגיהם עם בכירי חברת פורד על מנת לבחון מקרוב את מצבה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully