וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל הקפאת ההליכים של חברת בסטבית שבשליטת דוד הבי

אמיר הלמר

16.10.2002 / 18:35

ביטול ההקפאה עקב התנגדות הבנקים להצעת הסדר הנושים; הוצע לבנקים לקבל סכום של כ-170 אלף שקל על אף שהחוב עומד על כ-30 מיליון שקל; נציג בנק הפועלים: יש לחקור מה קרה בחברה



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ביטלה היום את צו הקפאת ההליכים של חברת בסטבית שבשליטת דוד הבי מראשי קבוצת פלד גבעוני.



ההחלטה לבטל את הקפאת ההליכים נבעה מסירובם של שני הנושים המובטחים של החברה - בנק הפועלים ובנק קונטיננטל - לקבל את הצעת ההסדר שהעלה הנאמן של בסטבית, לפיה יקבלו הבנקים, להם חייבת החברה 30 מיליון שקל בגין הלוואות שניתנו לה לרכישת מניות משב, סכום של כ-170 אלף שקל בלבד.



ע"פ ההצעה שהעלה הנאמן יקבלו הבנקים רק את שווי הנכסים המשועבדים להם ואילו הנושים האחרים יקבלו את מלוא החובות שחייבת להם החברה וזאת בתוך שנתיים מהיום. החובות של החברה שלא לנושים המובטחים עומדים לטענת החברה על כ-991 אלף שקל.



עו"ד צוריאל לביא, המייצג את בנק הפועלים, אמר בדיון שנערך בפני השופטת ורדה אלשייך כי הצעת ההסדר שהגישה החברה אין בה כלום עבור הנושים המובטחים, ולהערכתו "יש כאן ניסיון להשתלט על התאגיד הזה כדי לייצר קשר של שתיקה סביב מה שהוא עשה". לביא הוסיף כי למעשה אין במקרה הזה חברה שניתן לשקם ואין בחברה עובדים.



לביא מוסיף כי "אנו חושבים שכל מה שנעשה בתאגיד הזה במסגרת הקבוצה הכוללת המכונה פלד גבעוני צריך להיפתח ולהיחקר".



השופטת אלשייך כאמור החליטה לקבל את עמדת הנושים המובטחים ולבטל את הקפאת ההליכים תוך שהיא קובעת כי בית המשפט אינו נכנס בנעליהם ומחליף את שיקול דעתם. השופטת האריכה את הקפאת ההליכים ל-48 שעות כדי שהנאמן של החברה יוכל להגיש דו"ח סופי ולסיים את תפקידו בצורה מסודרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully