וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום הובילו את המגמה השלילית; אריקסון צללה ב-9%; לונדון נפלה ב-1.8%

יהודה שויצר

16.10.2002 / 19:11

רויטרס נפלה ב-23% לאחר שפירסמה אזהרת רווח; מניות השבבים ירדו בשיעור חד על רקע הדו"ח המאכזב של הענקית אינטל



ירידות שערים נרשמו בתום המסחר בבורסות אירופה על רקע החולשה בוול סטריט ומבול אזהרות הרווח מחברות אמריקאיות. לונדון ירדה ב-1.8% על רקע ירידות חדות במניות המדיה והטלקום; פאריס נסגרה בירידה של 0.6%.



מניות מגזר השבבים רשמו ירידות שערים בעקבות דו"ח רבעוני מאכזב של אינטל. יצרנית השבבים האמריקאית נופלת ב-17% במסחר בוול סטריט לאחר שהחמיצה את התחזיות. אינטל דיווחה על צמיחה של 547% ברווח ל-686 מיליון דולר או 10 סנט למניה ברבעון השלישי. התוצאה נפלה מתחזיות לרווח של 13 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר - מעט נמוך מהכנסות של 6.55 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אינטל הורידה את תחזיות הרבעון בתחילת ספטמבר להכנסות של 6.3-6.7 מיליארד דולר.



מניית אינפיניון ירדה ב-7%; פיליפס נסוגה ב-9%; מניית STM, הגדולה בתחום באירופה, רשמה ירידה של 6%, לאחר ש"פייננשל טיימס" דיווח כי היא במגעים לרכישת חטיבת השבבים של מוטורולה.



אזהרת הרווח שפירסמה היום מוטורולה שלחה את מניות ציוד התקשורת באירופה מטה. יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם, שדיווחה אתמול על רווח ראשון לאחר שבעה רבעונים של הפסד, הודיעה כי רווחיה ברבעון הרביעי ייפלו מהתחזיות. אריקסון נפלה נוכח דו"ח זה ב-9%; נוקיה ירדה ב-6%.



בריטיש טלקום איבדה 2%. היום הודיעה כי חתמה על הסכם למכור את החזקותיה בחברת הטלקום הצרפתית סגטל לידי וודאפון תמורת 3.9 מיליארד דולר. וודאפון רכשה גם את חלקה של SBC האמריקאית תמורת 2.3 מיליארד דולר והגישה הצעת רכש של 6.6 מיליארד דולר ליתרת מניות סגטל שנמצאות בידי ויוונדי. מניית וודאפון נפלה ב-6% מניית ויוונדי עלתה ב-1%.



ספקית המידע הפיננסי רויטרס צללה ב-23% לאחר שדיווחה על נפילה של 7% בהכנסות והורידה את תחזית ההכנסות למחצית השנייה.



חברות הטלוויזיה הבריטיות גרנדה וקרלטון חתמו על הסכם מיזוג שייצור את מפעילת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה. גרנדה תשלם 1.5 מיליארד דולר במניות תמורת מניות קרלטון, בעסקה הכפופה לאישור הרשויות. מניות החברות נסגרו בעלייה של כ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully