וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום לוחץ על משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין לזרז גיבוש המדיניות להענקת רשיונות לערוצים עצמאיים

ערן גבאי

16.10.2002 / 19:30

בסמכות השר ריבלין לפסוק את גובה דמי המעבר שהערוצים העצמאיים ישלמו לכבלים; הסיכוי להשעיית מיזוג הכבלים נמוכה ביותר



משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין מקיימים דיונים במטרה לגבש מדיניות להענקת רשיונות מיוחדים לערוצים עצמאיים.



ערוצים עצמאיים - שחברות הכבלים נתבקשו לאפשר להם לפעול על גבי תשתית הכבלים (אנבאנדלינג), במסגרת אישור מיזוג חברות הכבלים - הם ערוצים שיפעלו מכוח רישיון מיוחד שיוענק להם על ידי המועצה לשידורי כבלים ולוויין ולאחר ששר התקשורת יקבע את מודל התשלום שיצטרכו הערוצים העצמאיים לשלם לכבלים עבור השימוש ברשת שלהן.



ערוצים עצמאיים שככל הידוע צפויים לבקש רישיון מיוחד שכזה הם ערוץ ההיסטוריה הישראלי וערוץ קניות.



הן במשרד התקשורת והן במועצה לשידורי כבלים ולוויין יש כוונה לאפשר לערוצים עצמאיים לפעול במסגרת הכבלים, אך בכוונתם לבחון בקפידה את גובה דמי המעבר שיתבקשו אותם ערוצים לשלם לכבלים, כך שמחד הוא לא יהיה גבוה מדי, כדי שלא יעודד הקמת ערוצים עצמאיים, ומנגד שלא יהיה נמוך מדי, כך שתעשיית הכבלים תיפגע וערוצים נוספים ירצו לעבור ולעבוד במודל דומה.



בסמכות השר ריבלין לפסוק את גובה דמי המעבר שהערוצים העצמאיים יצטרכו לשלם לכבלים, והוא צפוי לקבל החלטה בנושא בתוך שבועות. משרד התקשורת כבר פירסם שימוע בנושא.



על פי החלטת שטרום למיזוג חברות הכבלים אמורות חברות הכבלים להקצות רוחב פס של כ-150 מגה עבור פעילות הערוצים העצמאיים והערוצים הייעודיים. מאחר שהערוצים הייעודיים ינצלו רוחב פס של כ-30 מגה, צפוי שיוקצה לערוצים העצמאיים כ-120 מגה רוחב פס - היכול לאפשר פעילות של כ-80-100 ערוצים.



שטרום ביקש באחרונה ממשרד התקשורת לפסוק בנושא כדי לבחון האם החלטת המשרד עומדת ברוח דרישותיו לאישור מיזוג הכבלים כך שהיא משרתת את התחרות בשוק. ההערכה היא שהסיכוי להשעיית מיזוג הכבלים על ידו נמוכה ביותר בעקבות מצבה הקשה של תעשיית הכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully