וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס פיין שוב רוכשת בישראל: קיבלה אישור מביהמ"ש לפשיטות רגל בארה"ב לרכוש את ארגומד הישראלית ב-3 מ' ד'

גתית פנקס

16.10.2002 / 19:38

כך נודע ל-TheMarker; סול פוקס, מנכ"ל פוקס פיין: "ארגומד מפתחת מוצר מעניין ואנחנו מתכוונים לשלב אותה עם חברת פורטפוליו שלנו, ACMI; נשאיר את משרדי החברה בהרצליה"



מאת גתית פנקס ובעז בבאי



חברת פוקס פיין האמריקאית, שהשלימה לא מכבר את רכישת פאראדיים גיאופיזיקל הישראלית תמורת 100 מיליון דולר, ממשיכה לפעול בישראל. ל-TheMarker נודע כי הלילה קיבלה החברה אישור ביהמ"ש לפשיטות רגל בצפון קרוליינה לרכישת חברת ארגומד הישראלית (Argomed) תמורת 3 מיליון דולר. ארגומד נמצאת בהליכי פשיטת רגל בארה"ב. חברות נוספות שהתמודדו על הרכישה מול פוקס פיין הן Ndo-Care ו-Thematrix.



באוגוסט השנה הגישה החברה בארה"ב בקשה להגנה מפני נושיה, לאחר שחובותיה הסתכמו ב-4.5 מיליון דולר ליותר מ-20 נושים. לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה ובעלי המניות שלה בישראל.



את הרכישה תבצע פוקס פיין באמצעות חברת ACMI, חברת פורטפוליו שלה. סול פוקס, מנכ"ל פוקס פיין, אומר כי המוצר של ארגומד - המפתחת ומייצרת מכשור רפואי בתחום האורולוגיה, המבוסס על טכנולוגיה חדשנית לטיפול אלטרנטיווי באמצעות חום בבלוטת ערמונית מוגדלת, ללא צורך בניתוח - הוא מעניין ביותר. "החברה היתה הראשונה בארה"ב עם מוצר כזה ואני מאמין שלאור ניהול לא נכון של החברה היא הגיעה למצב של הקפאת הליכים", אומר פוקס, "היום היא כמעט ואינה פועלת ואין לה בסיס לקוחות רחב. אנחנו מקווים כי כעת הרכישה תאושר גם על ידי ביהמ"ש בישראל, ובתוך 30 יום נשלים את הרכישה".



פוקס אומר כי החברה תמשיך לפעול בישראל במשרדיה בהרצליה, אולם בזכות השילוב עם ACMI היא תצליח להפיק הכנסות ולצמוח. ACMI היא חברה שהוקמה כבר ב-1908 בגלגולים קודמים, והיא מייצרת מכשור עבור פרוצדורות של אנדוסקופיה. החברה מייצרת ומשווקת מספר מוצרים בתחום הרפואה ובעיקר: אורולוגיה וגניקולוגיה.



ארגומד גייסה סכום כולל של כ-18 מיליון דולר מאז היווסדה בשנת 1990. בסבב הגיוס הרביעי והאחרון שנערך בדצמבר 1999, גייסה החברה 5 מיליון דולר. בעלי המניות בחברה כוללים את קרן מדיקה ונצ'רס פרטנרס ואסטרה הישראליות, וקרנות זרות, בהם, ונרוק, אינווסטמנט, פיוטר קפיטל, אוקספורד ביוסייאנס, גלובל לייף סייאנס. החברה, המנוהלת על ידי ריצ'רד קליין, מעסיקה כ-29 עובדים במשרדיה בהרצליה וצפון קרוליינה, ארה"ב.



יצוין כי בתקופה האחרונה פוקס פיין התעניינה בביצוע רכישה נוספת בישראל. כפי שפורסם לראשונה במגזין TheMarker שיצא בתחילת החודש, פוקס ביקר באוגוסט האחרון בנשר אצל חברת Cbyond הישראלית והוא מקווה בשלב ראשון להשקיע בחברה באמצעות חברת פורטפוליו שלו או בצורה ישירה (לרכוש כ-5% מהמניות שלה), ואינו מהסס לומר כי המטרה הסופית היא לא אחרת מאשר רכישת החברה. לצורך כך הוא ביקש ממנהליה פרטים הקשורים למבנה הבעלות שלה, ההשקעות שהוזרמו אליה עד כה והתוכנית העסקית שלה - מעין בדיקת נאותות בזעיר אנפין, אם תרצו.



Cbyond אף היא עוסקת בתחומים דומים: החברה פיתחה מצלמות מיניאטוריות חד פעמיות המחוברות למכשירי אנדוסקופיה או קטטר, המסוגלות לבצע צילום ותיעוד (מה שמכונה "רכישות") בצורה תלת מימדית. האפליקציות לצילומים הללו הן בעיקר לתחום הדיאגנוסטיקה, אורולוגיה, גניקולוגיה, גסטרואנתרולוגיה וקרדיולוגיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully