וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ירידה תלולה במכירות: "אינטל" תפטר 12 אלף מעובדיה בעולם

20.4.2016 / 1:30

החברה תפטר כ-11% מכוח העבודה שלה, זאת בעקבות ירידה משמעותית ברכישות מחשבים אישיים ברבעון הראשון של 2016. על פי מומחים, הירידה לא צפויה להיעצר בקרוב - וייתכן שגל פיטורים זה אינו האחרון

מפעל אינטל בירושלים. רויטרס
הפיטורים יובילו לחיסכון של יותר ממיליארד דולר. מפעל "אינטל" בירושלים/רויטרס

חברת "אינטל" תפטר 12 אלף מעובדיה ברחבי העולם, המהווים 11% מכוח העבודה שלה - כך הודיעה הלילה (רביעי) הנהלת החברה. על פי ההודעה, הפיטורים יגיעו בעקבות ירידה משמעותית במכירת מחשבים אישיים, שממנה סבלה החברה ברבעון הראשון של 2016.

על פי תחזיות של מומחים בחברה, הירידה הדרסטית ברכישות מחשבים אישיים בתקופה האחרונה לא צפויה להיעצר בקרוב. "אינטל", היצרנית המובילה של שבבים למחשבים אישיים, כעת מנסה להרחיב את תעשייתה לסוגים נוספים של טכנולוגיות כדי להתמודד עם היעדר הביקוש.

"הגיע הזמן שנעשה את המעבר הזה", אמר מנכ"ל החברה בריאן קרזניך. לדבריו, הקיצוץ שצריכה החברה לעשות במספר העובדים "קשה", אך הוא יעזור לחברה להתמקד בתחומים נוספים ורווחיים יותר. הקיצוץ האחרון שנעשה ב"אינטל" היה ב-2014, אז פוטרו 5,000 עובדים. על פי מומחים, הפיטורים הנוכחיים לא בהכרח יהיו האחרונים.

אינטל. דייב בוימוביץ'
הקיצוצים יכללו גם פרישות מרצון. מפעל של חברת "אינטל"/דייב בוימוביץ'

מיצרנית השבבים נמסר כי הקיצוצים יכללו "פרישות מרצון ועזיבות שאינן מרצון" ממפעליה השונים בחרבי העולם. רוב העובדים שיושפעו מגל הפיטורים הנוכחי יקבלו הודעה על כך בתוך 60 ימים. הקיצוץ צפוי לחסוך לחברה 1.4 מיליארד דולר עד לסיומו בסוף השנה הבאה.

בסיס החברה ממוקם בסנטה קלרה שבקליפורניה, ועיקר עיסוקה, כאמור, בייצור שבבים למחשבים. כעת, החברה תתמקד בענפים רווחיים יותר, כמו ייצור מעבדים למחשבים של מרכזי מידע וכן באביזרים שונים הפועלים באמצעות חיבור לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully