וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 חברות ציבוריות מבקשות משלום לפעול למניעת המעבר לדיווח נומינלי

יורם גביזון

17.10.2002 / 7:26

החברות מציינות כי ההחלטה על המעבר לדיווח נומינלי, שמבוססת על תחזית אינפלציה נמוכה בשנים הקרובות, נראית כהימור פרוע במקרה הטוב וכחוסר אחריות במקרה הרע



42 חברות ציבוריות מבקשות במכתב לשר האוצר סילבן שלום, להפעיל את השפעתו כדי למנוע את המעבר המתוכנן לדיווח כספי נומינלי בינואר 2003. החברות מציינות כי ההחלטה על המעבר לדיווח נומינלי, שמבוססת על תחזית אינפלציה נמוכה בשנים הקרובות, נראית כהימור פרוע במקרה הטוב וכחוסר אחריות במקרה הרע.



החברות, שחלק ניכר מפעילותן ממומן על ידי הלוואות, מסבות את תשומת לבו של השר להשלכות החמורות שיהיו, להערכתן, למהלך זה; בין השאר, הן צופות ירידה משמעותית ברווחיהן.



ההפסדים שיצטברו יפגעו, לטענת החברות, ביכולתן לגייס הון בבנקים ובשוק ההון. גם חברות שכבר קיבלו אשראי והתחייבו למדדים פיננסיים מסוימים כמו יחס הון עצמי למאזן, יתקשו לעמוד בהם, ויידרשו לפרוע את חובותיהן.



הפגיעה ברווחיות תמנע חלוקת דיווידנדים ובעלי שליטה שמימנו את רכישת החברות באמצעות הלוואות לא יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם לבנקים. החברות מוסיפות שהמעבר לדיווח נומינלי הוא כמעט בלתי הפיך מכיוון שלפי כללי החשבונאות, חזרה לדו"חות מתואמים למדד אפשרית רק כאשר שיעור האינפלציה המצטבר בשלוש שנים עולה על 100%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully