וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: עליות שערים חדות בשל התחזקות השקל והעליות באירופה בארה"ב

אלי דניאל

17.10.2002 / 17:09

מניות קבוצת אי.די.בי רשמו עליות חדות בעקבות השלמת עסקת המימון של נוחי דנקנר; מחזור המסחר - 152 מיליון שקל


מסחר חיובי התנהל היום בבורסה של תל אביב זה יום השלישי ברציפות. לאווירה החיובית אחראים מספר גורמים ובהם: הפתיחה חיובית החזקה בארה"ב נוכח הדו"חות החיוביים שפירסמה אמש ענקית המחשבים IBM, העליות החדות בבורסות אירופה וכן היחלשותו של הדולר במסחר מול השקל, ששערו היציג 4.76 שקלים, תרמה אף היא לאווירה החיובית בשוק. למרות העליות בימים האחרונים, בסיכום שבועי רושם המעו"ף יציבות.

העליות במדדים המובילים התחזקו לקראת סוף יום המסחר. מדד המעו"ף עלה ב-1.9% לרמה של 341.6 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 1.6% לרמה של 330.6 נקודות ומדד התל-טק 15 נע מעלה ב-1.7% לרמה של 163.1 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-152 מיליון שקל, מחזור ער יחסית לימים האחרונים.

מניית כור הוסיפה למשוך את תשומת ליבם של הפעילים יום נוסף לאחר שירדה אמש ביותר מ-10%. המסחר במניה התאפיין היום בתנודתיות. כור החלה את המסחר בעלייה של 1.6%, אולם תוך זמן קצר נמחקה העלייה והמניה רשמה ירידה בשיעור של 2.1%. לאחר שחזרה להיסחר ללא שינוי ירדה המניה בתום היום המסחר ב-0.9% במחזור גבוה יחסית של 6.6 מיליון שקל. כור למעשה היא היחידה מבין מניות המעו"ף שרושמה ירידה.

כל מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי נסחרו בעליות שערים - אי.די.בי אחזקות עלתה ב-3.1%, אי.די.בי פיתוח הוסיפה 3.2%, כלל תעשיות נעה מעלה ב-2.8%ודיסקונט השקעות הצפינה ב-3.7%. הערכות הן כי הידיעה שנוחי דנקנר, העומד לרכוש את השליטה בחברת האחזקות, השלים את עסקת מימון רכישת השליטה מול בנק לאומי וגורמים נוספים.

מניות שני הבנקים הגדולים נסחרו במגמה חיובית. מניית לאומי נעה מעלה ב-2.2% ומניית הפועלים טיפסה ב-1.7%. יש לציין כי ענף הבנקאות סובל מירידות שערים חדות מתחילת השנה, ירידות חזקות מהרידות במעו"ף.

מניית טבע, אשר איבדה אתמול כ-2.9%, נסחרה בתנודתיות היום כאשר בתחילת היום עלתה עד 0.4% אך סיימה את יום המסחר בעלייה של 0.5%, תוך שהיא מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 29 מיליון שקל.

מבין המניות הדואליות בלטה מניית נייס אשר הוסיפה 4.9% במחזור של 3.4 מיליון שקל. היום נודע כי כחלק מעסקת הרכישה של TSC הבריטית צפויה לקבל הכנסה נוספת של כ-20 מיליון דולר ב-12 החודשים הקרובים שמקורם מסעיף הלקוחות של חברת האם. מניית אלרון עלתה ב-2.7% ואלביט מערכות טיפסה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully