וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייסוף חד של 1.2% בשקל - היציג נקבע על 4.76 שקלים

ליאור כגן

17.10.2002 / 15:47

הדולר ירד מרמת ה-4.8 שקלים, לאחר חודש בו נסחר בטווח של 4.8-4.9 שקלים; סוחרים: רמת תמיכה לדולר עומד על 4.75 שקלים


יום המסחר בשוק המט"ח נפתח בהתחזקות קלה של השקל מול הדולר, אך בהמשך היום התחזקה המגמה. שערו היציג של הדולר נקבע על 4.76 שקלים, ירידה חדה של 1.2%, או של 5.7 אגורות לעומת השער היציג שנקבע אתמול על 4.817 שקלים. הירידה החדה בשער הדולר התבצעה על רקע מכירות בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים על ידי בנקים זרים.

מכירת הדולרים על ידי הבנקים הזרים מתבצעת כנראה על רקע העובדה שאחזקת הדולרים הפכה להיות יקרה בשל פער הריביות הגבוה בין השקל לדולר, כך שגם במקרה של יציבות בשער הדולר סופגים המשקיעים הפסדים. ייתכן שחלק מהמשקיעים שהיו בפוזיציות "לונג" (הימרו על התחזקות הדולר), החליטו לחסל את הפוזיציה. פעילות הבנקים הזרים מתבצעת לאחר תקופה של כשבוע בה הם כמעט ולא פעלו.

הירידה מתחת לרמה של 4.8 שקלים מתבצעת לאחר תקופה של כחודש בה נע הדולר בטווח מחירים של 4.8-4.9 שקלים. עליית הדולר לטווח מחירים זה החלה לאחר הורדת דירוג הבנקים הגדולים על ידי חברת S&P, וחששות מהורדת הדירוג של ישראל.

"לקוחות לא רוצים להישאר עם דולרים לקראת סוף השבוע", מסביר אחד הסוחרים את הירידה בדולר בפתיחת המסחר. לדבריו, לקוחות לא ממהרים לרכוש דולרים גם ברמות הנוכחיות. הסוחר מציין כי לדולר רמת תמיכה ב-4.75 שקלים.

חלק מהסוחרים מסבירים את הירידה בדולר בהערכות של מספר כלכלנים, כגון חזי גוטמן מהבנק הבינלאומי, בדבר העלאת ריבית על ידי בנק ישראל. העלאת ריבית תגדיל את פער הריביות בין השקל לדולר ותתמוך בהמשך הייסוף. עם זאת, נראה כי נגיד בנק ישראל, דוד קליין, לא ימהר להעלות את הריבית, במיוחד על רקע ההאטה הכלכלית החמורה ששוררת במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully