וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה לכל החושים: כך ייראו בתי הקולנוע של העתיד

17.5.2016 / 8:06

ליצירה הקולנועית והטלוויזיונית מצטרפת חווית צפייה חדשה שכובשת את הוליווד והעולם כולו בסערה: קולנוע במציאות מדומה. כל מה שאתם צריכים לדעת

מציאות מדומה. ShutterStock
מרוץ החימוש של ענקיות המדיה כבר יצא לדרך. צופה בסרט מציאות מדומה/ShutterStock

"עולם המציאות המדומה נמצא אמנם בראשיתו אבל ללא ספק מדובר בחוויה חדשה שהיא קולנועית במהותה ושתביא לשינויים מרחיקי לכת בתעשיית הקולנוע", אומר פרופסור ניצן בן-שאול, ראש המסלול החדש למדיה דיגיטלית בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

בן-שאול מצביע על התפתחות מתמדת בתחום העיבוד הדיגיטלי של הדימוי הקולנועי ועל התפתחות המואצת של פלטפורמות אינטראקטיביות ליצירה קולנועית ובמיוחד בתחום "המציאות המדומה".

בן שאול מזכיר את המשקפיים החדשים של חברת HTC, ה-Vive, שמי שמרכיב אותם מוטמע בתוך מציאות מדומה המקיפה אותו מכל עבר בכל מקום אליו ייגש או אליו יפנה מבטו. בנוסף, אוביקטים מדומים יכולים להגיב בצורה משכנעת לפעולות המשתמש. "כיצד לספר סיפור קולנועי דרמטי לצופה פעיל הוא האתגר שעומד בפני יוצרי קולנוע במציאות מדומה".

סרטון שהופק בטכנולוגית צילום 360 מעלות

המטרה: להפוך את הטכנולוגיה למסחרית

גם אם זה נראה מאוד מפתה וחדשני, תחום המציאות המדומה עדיין לא הפך לנחלת הכלל, בין היתר כיוון שעד כה היו עלויות גבוהות של הפקה וציוד קצה לצופים אבל תסמכו על גוגל, מיקרוסופט, HTC, אוקולוס של פייסבוק, סוני ודומיהן, שמשקיעות סכומי עתק על מנת להנגיש את עולם החוויות המופלא הזה לכל המעוניין.

מי שכבר ממתינים לפריצה הגדולה הם עולם המשחקים האלקטרוניים, עולם הרפואה והחינוך, שיהיו שמחים להצטרף אל עולם הקולנוע ולהראות את העולם מנקודת מבט אישית וחווייתית יותר. זה אומר שהדרישה ליוצרים ומפתחי תוכן צפויה לזנק באופן משמעותי בשנים הקרובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

Clouds Over Sidra - אחד הסרטים המפורסמים בעולם בטכנולוגיית מציאות מדומה

מי שהרימה את הכפפה ולקחה על עצמה להכשיר דור יוצרים המתמחים ביצירה קולנועית באמצעות הטכנולוגיות המגוונות של המדיה הדיגיטלית כולל זו שפורצת בימים אלו של "המציאות המדומה", היא אוניברסיטת תל אביב, שבחודש אוקטובר השנה תפתח לראשונה מסלול לימודים שיקנה ידע מעשי ועיוני בתחום האפקטים הדיגיטליים (VFX) ובתחום היצירה הקולנועית לפלטפורמות אינטראקטיביות, כולל ל"מציאות מדומה".

מציאות מדומה - כך זה נראה

דגש יושם על פיתוח יכולות מחקר, בימוי, תיסרוט והפקה של יצירות קולנועיות המושתתות על אפקטים דיגיטליים ו/או כאלו המאפשרות אינטראקציה של הצופה עם היצירה.

המסלול החדש, שיהיה היחיד בארץ שיאפשר מהלך מעשי ומחקרי בתחום המדיה הדיגיטלית מאורינטציה של סיפורת אודיו-ויזואלית, הנו חלק מתכנית הלימודים של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה, שנחשב למוסד הלימודים האקדמי המוביל בארץ ואחד הטובים בעולם בתחום של יצירות נרטיביות קולנועיות וטלוויזיוניות.

בחודש הקרוב אף יציג ביה"ס לראשונה את עבודותיו בתחום המציאות המדומה בביתן משרד התרבות בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בקאן ונציגיו ישתתפו בפאנלים השונים.

רוצים לדעת עוד על מציאות מדומה ולהתנסות בחוויית היצירה הווירטואלית?

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully