וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת גירושין חשפה את סודות ארנסט אנד יאנג

ניו יורק טיימס

17.10.2002 / 11:20

לאחר שמשפט הגירושין של ג'ק וולש הוביל לפתיחת חקירה של רשות ני"ע נגד ג'נרל אלקטריק, נחשפו כמה מהסודות הפיננסיים השמורים ביותר של ארנסט & יאנג במשפט הגירושין של המנכ"ל החדש של קבוצת ראיית החשבון הגדולה; * רשות ני"ע בארה"ב תחקור מתן הטבות יוצאות דופן למנכ"



מאת דיויד קיי ג'ונסון



כמה מהסודות הפיננסיים השמורים ביותר של ארנסט & יאנג נחשפו במשפט הגירושין של המנכ"ל החדש של קבוצת ראיית החשבון הגדולה, כולל כיצד אמדה את שווי פעילות הייעוץ שלה שנמכרה ב-2000, ההון העצמי שלה ושכר המנכ"ל.



כחברה פרטית, בבעלות שותפיה, ארנסט & יאנג אינה מחויבת בדיווח פיננסי מלא, ובדו"ח השנתי שלה שפורסם שלשום, חשף המנכ"ל, ריצ'רד בוברו, רק את ההכנסות מפעילות בארה"ב ובעולם בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני - 10.1 מיליארד דולר. הן גדלו ב-2.7% לעומת שנת הכספים הקודמת.



ואולם בהחלטה בת 45 עמודים של שופט בבית משפט מחוזי במחוז המילטון, אינדיאנה, מופיעים פרטים פיננסיים שלבטח יעוררו עניין בקרב קבוצות ראיית חשבון מתחרות. לדוגמה, השופט אומד את השווי של ארנסט & יאנג ב-5.53 מיליארד דולר, סכום שאינו כולל את התמורה העצומה שקיבלה החברה במכירת פעילות הייעוץ שלה.



שתיים מארבעת חברות החשבון הגדולות כבר החלו להתעניין בהחלטת בית המשפט, אמר רוברט מקגיל ממשרד בארנס & תורנבורג, מאינדיאנופוליס, המייצג את אשתו של בוברו, ג'אן. "אנחנו סבורים כי לתיק הזה יהיו השפעות משמעותיות על עולם העסקים ועל תיקי גירושין", אמר מקגיל.



בוברו אמר באמצעות דובר כי הוא וארנסט & יאנג לא יגיבו על הגירושין והפיננסים של החברה. מסמכים שהוגשו לבית המשפט מראים כי ארנסט & יאנג אמדה את שווי פעילות הייעוץ שלה בכ-4.75 מיליארד דולר, זמן קצר לפני שמכרה אותה לקבוצת ייעוץ טכנולוגיית המידע הצרפתית קפ ז'מיני ב-11.3 מיליארד דולר, במאי 2000.



אחזקותיו של בוברו בארנסט & יאנג הן 0.22%, לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט. לפיכך החליט השופט כי שווי אחזקות הזוג בחטיבת הייעוץ לפני מכירתה היה 10.1 מיליון דולר. השווי בעת המכירה, אחרי שהזוג בוברו נפרד, היה 24.9 מיליון דולר. ההון העצמי של ארנסט & יאנג נכון ל-31 במארס 2000 היה 502.2 מיליון דולר, וחלקו של בוברו היה 1.1 מיליון דולר.



זהו המקרה השני השנה שבו משפט גירושין הוביל לחשיפה ציבורית של סודות עסקיים שמורים. במקרה הראשון פנתה אשתו של ג'ק ולש, יו"ר ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק , לבית משפט בבקשה להורות לו לשלם לה מזונות "ראויים", לאחר שהציע לה 35 אלף דולר בחודש. הונו של ולש נאמד ב-500 מיליון דולר. בבקשה תיארה ג'יין ולש את סגנון החיים לו התרגלה, ואשר מומן ברובו בידי ג'נרל אלקטריק, כולל דירות פאר, מטוסים פרטיים ומסעדות יוקרה.



החשיפה הזו הובילה לפתיחת חקירה של רשות ניירות הערך נגד ג'נרל אלקטריק, בחשד כי לא דיווחה כראוי לבעלי המניות על הסכם השכר של ולש. ולש מצדו הודיע כי הוא מוותר על חלק ניכר מההטבות שהמשיך לקבל מג'נרל אלקטריק, בשווי של כ-2.5 מיליון דולר, אחרי פרישתו לפנסיה.



הפרטים שנחשפו לגבי הפיננסים של ארנסט & יאנג הם בעלי ערך רב למתחרותיה ולחברות שעושות איתה עסקים, אמר שנון פראט, המוציא לאור של האיגרתון העסקי Business Valuation Update. "בדרך כלל בתיק גירושין, כשלבן זוג אחד יש הזכות לקבל מידע מלא על אחזקות בן הזוג האחר בשותפות, המשא ומתן מתקיים מאחורי דלתיים סגורות, וסודות עסקיים לא נחשפים", אמר פראט.



"מתחרות יתעניינו במידע הזה מסיבות רבות", הוסיף, "החל ממאמצים לגייס עובדים משורות ארנסט & יאנג וכלה ביכולת להתחרות בארנסט & יאנג על עסקים, בהתבסס על ידיעת חוסנה הפיננסי".



בוברו הרוויח שכר של 2.75 מיליון דולר ב-2000 ו-3.215 מיליון דולר ב-2001, כתב השופט סטיב ניישן בהחלטה מ-21 בספטמבר. כמו כן ציין השופט כי בוברו השתמש במטוס בבעלות ארנסט & יאנג ובדירה במנהטן, באותו בניין שבו מתגורר ולש.



השופט העניק לג'אן בוברו 60% מהנכסים של בני הזוג, שאותם אמד ב-24.5 מיליון דולר. הוא ציין כי שכרו של בוברו בעשר השנים הבאות יהיה 36-54 מיליון דולר. בוברו וארנסט & יאנג ניסו למנוע את פרסום אומדן השווי של פעילות הייעוץ, לפני שנמכרה לקפ ז'מיני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully