וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': רווחי הבנקים הגדולים יסתכמו ברבעון השלישי בכ-618 מ' ש' - פי שלושה מברבעון הקודם

אילן מוסנאים

17.10.2002 / 12:32

כך נודע ל-TheMarker; הבנקים יציגו גידול של כ-150% ברווחים לעומת הרבעון המקביל: רווחי לאומי יצמחו בכ-147%, דיסקונט והבינלאומי יעברו לרווח של 8 ו-35 מ' ש'



חמשת הבנקים הגדולים צפויים להציג ברבעון השלישי של 2002 שיפור ניכר בתוצאות הכספיות שלהם הן לעומת הרבעון הקודם והן לעומת הרבעון המקביל ב-2001, כך מעריך האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות'. בן זאב צופה כי הבנקים הגדולים ישלשו ברבעון השלישי של 2002 את רווחיהם לעומת הרווחים שהציגו ברבעון השני של השנה.



רווחי הבנקים, שהסתכמו ברבעון השני בכ-209 מיליון שקל, נפגעו מהפסדי בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, שהסתכמו יחד בכ-161 מיליון שקל. ברבעון הקרוב צפויים הבנקים לסיים עם רווח מצרפי של 618 מיליון שקל.



בן זאב מעריך כי את הרבעון השלישי יסיים בנק דיסקונט ברווח של 8 מיליון שקל, ורווחי הבינלאומי יסתכמו בכ-35 מיליון שקל. יהיה זה הראשון מתחילת השנה בו דיסקונט והבינלאומי יציגו רווחים.



גם יתר הבנקים צפויים להציג שיפור בתוצאותיהם ברבעון השלישי, כאשר את הגידול הגדול ביותר ברווחים צפוי להציג בנק לאומי. בלידר ושות' מעריכים כי בנק לאומי יציג ברבעון השלישי רווח של 260 מיליון שקל - עלייה של כ-78% לעומת רווחי הרבעון הקודם. בנק הפועלים צפוי להציג ברבעון רווח של כ-230 מיליון שקל - גבוה במעט מהרווחים ברבעון הקודם שעמדו על כ-223 מיליון שקל. בנק המזרחי צפוי להציג צמיחה של 20% ברווחיו לעומת הרבעון הקודם לרמה של 85 מיליון שקל.



השיפור ברבעון השלישי יהיה חד גם בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו רווחי הבנקים בכ-250 מיליון שקל: בנק הפועלים הרוויח כ-147 מיליון שקל, בנק לאומי רשם רווח 105 מיליון שקל, בנק המזרחי הרוויח 47 מיליון שקל והבנק הבינלאומי הרוויח 27 מיליון שקל. בנק דיסקונט סיים את הרבעון השלישי של 2001 עם הפסד של כ-77 מיליון שקל. בשני הרבעונים הקודמים שפתחו את השנה סבלו הבנקים מהרעה בתוצאותיהם, עקב הגידול החד בהפרשותיהם לחובות מסופקים, ההפסדים הכבדים בשוק האג"ח והפער החשבונאי בין מדד בגין למדד ידוע.



אתמול, יום לאחר פרסום מדד המחירים של ספטמבר, פירסמנו את תחזיות לידר ושות' לגבי ההשפעה החשבונאית של הפער בין מדד בגין למדד ידוע על דו"חות הבנקים. בן זאב העריך כי הפער בין מדד בגין, שהסתכם ברבעון השלישי בכ-0.65% והיה נמוך בכ-0.95% ממדד ידוע, יתרום לשורה התחתונה של הבנקים כ-240 מיליון שקל ברבעון השלישי. עוד העריך בן זאב כי בנק הפועלים ייהנה מתוספת של 90 מיליון שקל לרווחיו בגין מדד בגין ידוע; רווחי בנק לאומי יגדלו ברבעון בכ-75 מיליון שקל ושלושת הבנקים הבינוניים - דיסקונט, המזרחי והבינלאומי, יצמחו בכ-25 מיליון שקל בגין ההשפעה החשבונאית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully